Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Български кораб ударил френска риболовна лодка в Ламанша

0 коментара

Българският товарен кораб "Пейо Яворов" е ударил във водите на Ламанша френската риболовна лодка "Корона - Глория". За инцидента, станал на 14 април сутринта, се съобщава в днешното издание на регионалният всекидневник "Ла воа дю Нор", издаван в Северна Франция.

Българите нямат вина, френската риболовна лодка е пресичала в гъстата мъгла пътя на големите кораби, без да подава сигнали, заяви на брифинг във Варна генералният директор на параходство "Български морски флот" кап. Христо Донев. "Пейо Яворов" плава под български флаг.

При инцидента няма пострадали, в момента българския кораб е във френското пристанище Хавър.

Според информацията във френското регионално издание, капитанът на "Пейо Яворов" твърди, че нито е чул, нито е усетил сблъсъка. За инцидента той разбрал чак като пристигнал в пристанище Хавър на 14 април привечер.

Френските власти са проучили внимателно маршрута на българския кораб, който е тръгнал от атинското пристанище Пирея и преди да пристигне във Франция е минал през Анверс, Белгия. Друг плавателен съд не е могъл да удари "Корона-Глория", смятат експертите, които са открили по корпуса на "Пейо Яворов" следи от пресен удар.

Според френския вестник, не е възможно радарите на българския кораб да не са уловили присъствието на друг плавателен съд, но е възможно в този момент да не е имало човек на мостика.

Версията бе отхвърлена от шефа на БМФ. Той обясни, че в условията на гъста мъгла българският товарен кораб е започнал да изпреварва голям танкер в Ламанша. По същото време френската риболовна лодка е пресичала пътя на корабите, но се е намирала зад кърмата на танкера и не е можела да бъде забелязана от нашия кораб. По обясненията на кап.Донев, при такова малко разстояние радарите не могат да засекат малък плавателен съд. Затова и българският кораб не е усетил лекия сблъсък.

Шефът на БМФ заяви, че българският кораб по принцип няма вина за сблъсъка, защото френските рибари са пресичали движението на големите кораби в гъстата мъгла, без да подадат сигнали и такива не са били чути от българския екипаж.

Освен френските власти, представителите на БМФ също проучват случая. Със сигурност българският кораб, който е в пристанището Хавър, няма да бъде задържан от френските власти, каза още кап. Донев.

От транспортното министерство уточниха, че при инцидента българският кораб е получил две незначителни пробойни на левия борд в областта на носовата част. Според шефа на БМФ, в момента представители на английския застраховател Лойд преценят дали корабът може да продължи пътя си с повредите, или плавателният съд трябва да бъде ремонтиран.

БМФ е изискал оферти от френски фирми, които да извършат подводните заварки.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.