Български млечни продукти ще се рекламират в Русия и Бразилия с пари от ЕС

Договор за финансирането на промоция на български млечни продукти в Русия и Бразилия с пари от Eвропейския фонд за гарантиране на земеделието, подписаха в сряда Държавен фонд "Земеделие” и Националната асоциация на млекопреработвателите. Общият проект е за 3 млн. евро, половината от които се дават от Евросъюза, 30 процента предоставя националният бюджет, а останалата част от средствата се осигуряват от участниците в промоцията.

Така в следващите три години целеви групи потребители от двете страни ще бъдат запознати с разнообразието на млечните продукти и увеличаване потреблението на промотираните продукти, след които са бяло саламурено сирене, кашкавал и кисело мляко.

Програмите за промоция на земеделски или хранителни продукти могат да се разработват от сдружения на производители или производители и търговци. Те кандидатстват в Министерството на земеделието и храните (МЗХ), а документите се подават всяка година в срок до 30 септември (първо представяне) и до 15 април (второ представяне). Постоянната консултативна комисия към МЗХ ще определя кои програми да бъдат предложени за утвърждаване от министъра на земеделието и храните и след това – изпратени за одобрение от Европейската комисия.

Договорите се сключват с ДФЗ до 90 дни от датата, на която е обявено решението на ЕК. Сдружението или асоциацията внасят гаранция за изпълнение на ангажимента в полза на фонда в размер на 15% от максималното годишно финансиране по програмата.

Споделяне
Още от Бизнес

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?