Български овощари търсят растеж за бизнеса си на изложение в Берлин

Над 3300 изложители от 93 държави участват на "Фрут Логистика"

Български производители, организирани от Съюза на Дунавските овощари, в партньорство Добруджанския овощарски съюз, търсят възможности за разширяване на бизнеса си на едно от най-големите изложения в света за свежи плодове – "Фрут Логистика", което се провежда в Берлин от 5 до 7 февруари. Тази година в международния панаир участват над 3300 изложители от 93 държави.

"Фрут Логистика" е едно от малкото събития, които са свързани с пласирането на пресни плодове и зеленчуци. Това е мястото, на което се обръща внимание на всеки детайл от процеса - от откъсването на плода, през опаковането и транспортирането, до доставката му в магазина.

Тази година изложението се провежда под мотото "По-ярко бъдеще за свежите продукти" и дава възможност за много нови търговски сделки.


Българските овощари на изложението

"Целта ни е отворим нови търговски възможности за българските производители в Европа. Участваме в изложението, за да се срещнем с потенциални купувачи, които със своите покупки ще помогнат на семействата, които отглеждат плодове в България да развият бизнеса си и да вървят напред", казва Николай Колев, овощар и председател на Съюза на Дунавските овощари.

Организацията е регистрирана през февруари 2015 г. В съюза членуват над 350 производители от областите Русе, Силистра, Велико Търново, Търговище, Разград, Шумен, Добрич, Варна и Бургас. Те обработват на 23 000 дка с череши, кайсии, праскови, ябълки и други овошки. Българските производители участват на изложението в Берлин с помощта на Министерството на земеделието и Държавен фонд "Земеделие".

"Нашата мисия е да отворим нови пазари в Европа", казва и Луис Рохас, президент на Асоциацията на малките земеделски производители "Санта Роза" в Еквадор, която е страната партньор на изложението. "Отиваме в Берлин, за да се срещнем с потенциални купувачи, които със своите покупки ще помогнат на семействата на селското селско стопанство да прогресират", допълва той.

В свят, в който все по-голям брой потребители търсят устойчиви модели на развитие свързани с намаляване на въздействието върху климата и повишаване на корпоративната социална отговорност, производителите на прясна продукция получават ключово търговско предимство, стига да гарантират, че продуктите се отглеждат, снабдяват и разпространяват по етичен и екологичен начин.

Много от доставчиците, които излагат в Берлин, изглеждат повече от готови да се възползват от тази нова възможност. Сред тях са и българските производители.

"Ние можем да бъдем изключително конкурентни и ценени на европейските пазари, тъй като българските фермери отглеждат и дистрибутират продукцията си по-етичен и екологичен начин", казва Димитричка Търпанова, овощар и заместник-председател на Добруджанския овощарски съюз. По думите ѝ това дава на българските производителите на прясна продукция ключово търговско предимство. Предимствата са, че плодовете и зеленчуците у нас в по-голямата си част се произвеждат от семейни ферми.

Да бъдеш най-добър по отношение на устойчивостта е водеща тема на изложението. В трите дни на проявата във фокуса на обсъжданията ще са въпроси като интегрирано управление срещу вредителите, вертикално земеделие, роботика и дори изкуствен интелект.

 

Споделяне

Още от Бизнес