“Български пощи” и “ВИП Секюрити” ще разпространяват винетките до 2017 г.

Само офертата на консорциума “Български пощи” и “ВИП Секюрити” продължи в конкурса за разпространител на винетките до 2017 г. Сдружението предлага да извършва услугата срещу комисиона от 4.49% от приходите от продажба на стикери, които са около 200 млн. лв. годишно. Така цената на разпространението за държавата пада още повече – на сегашния доставчик “ВИП Секюрити” и СИБанк се плаща комисиона от 4.75%.

Оферта в конкурса подаде само още един участник – сдружение между СИБанк и “Г4С Секюрити Сървисиз България” – компания за транспорт на ценни пратки. При отварянето на ценовите оферти в пътната агенция във вторник обединението разбра, че е отстранено, а единственият му представител коментира: “То беше ясно”. Адвокатът на отпадналото сдружение каза, че ще обжалват решението на комисията, както и че не са запознати с мотивите на пътната агенция. Представителят не пожела да каже какво е било ценовото им предложение.

Интересното е, че през 2009 г. сегашните конкуренти “ВИП Секюрити” и СИБанк играха заедно и спечелиха конкурса за дистрибутор на винетките. Те твърдят, че между тях нямало конфликт, просто решили да се разделят.

 

Условията към кандидатите тази година бяха чувствително завишени. Например изискването за оборот се е увеличи от 6 млн. лв. за последните 3 г. на 20 млн. без ДДС. Дистрибуторите трябва да осигурят и поддържат 10 пункта за разпространение във всяка област на страната, които да работят денонощно.

 

През 2009 г. изискването е било за 1 пункт. Кандидатите трябваше да предложат най-малко 1000 места за разпространение на стикерите.

 

Сред останалите изисквания бяха за последните 3 г. фирмите да са изпълнили поне един договор, сходен с предмета на поръчката, да имат материална база, транспортни средства (минимум 5 на всеки 100 пункта), да притежават система за охрана и GPS мониторинг на автомобилите, с които ще извършват превозите. Изпълнителят ще трябва да осигури софтуер за отчитане на продажбите на стикери от всеки пункт, както и автоматизирана система за проследяване на наличностите.

 

От новината за почти сигурно спечеления конкурс за разпространител на винетките, който ще носи над 9 млн. лева приходи за дистрибуторите, най-радостни трябва да са “Български пощи”. Това е най-голямата обществена поръчка за последните години на закъсалото финансово дружество, което в момента се освобождава от служители и активи, за да закърпи бюджета си.

Още по темата
Още от Бизнес

Одобрявате ли протестите за цените на горивата?