Български производители изнесоха стоки за 48 млн. лв. чрез "Лидл"

Над 20% е ръстът на реализираната българска продукция в чужбина в годината на кризата

Български производители изнесоха стоки за 48 млн. лв. чрез "Лидл"

Български производители са изнесли стоки за 47.9 млн. лв. с подкрепата на българското дружество на "Лидл" в европейската мрежа на веригата през 2020 г., съобщиха от компанията.

Въпреки годината на корона кризата "Лидл България" не само е запазил планираните обеми, но и бележи ръст от над 20% ръст на износа, който е с 8 млн. повече спрямо предходната 2019 г.

"Това стана възможно, благодарение на устойчивата ни политика да подкрепяме и промотираме българските производители в нашата европейска търговска мрежа. Това дългосрочно партньорство позволява на нашите доставчици да модернизират и оптимизират производството си, така че да са конкурентни на европейските пазари", сподели Милена Драгийска-Денчева, главен изпълнителен директор на "Лидл България".

38 български производители са изнесли 153 различни продукта през миналата година в 24 европейски държави. Данните показват тенденция както за увеличаване на броя на изнасяните артикули – с над 30 повече спрямо 2019 г., така и на броя на държавите, в които се изнася. Италия и Испания са новите държави, в които влизат български стоки през 2020 г.

Показателен е и вида на продуктите, които пробиват на тези конкурентни пазари. Това са иновативни артикули като чипс от кафяв ориз и сушени плодове в шоколадова глазура в Испания и био вафли от кафяв ориз в Италия, посочва Драгийска.

Румъния запазва първото си място в топ 5 на държавите, в които българските производители изнасят над 40% от стоките си за над 19 млн. лв. оборот. Гърция измества Германия от второто място с 9.6 млн. лв. Реализираните стоки в Германия са на стойност близо 5 млн. лв. Сърбия излиза на четвърто място като пазар за български стоки с 3.6 млн. лв., а Унгария запазва петата позиция в топ класацията с 2.3 млн. лв.

Сред най-изнасяните български продукти са различни видове хляб, сурови барчета, олио, бутер тесто и други.

Своеобразен пробив в европейската мрежа на Lidl прави дългогодишният партньор на веригата "Тандем Попово" с новите си продукти – премиално говеждо месо от породата Black Angus и аржентинско пасищно – бургери и стекове. Само за периода юли-декември 2020 г. е реализиран износ на стойност близо 4 млн. лв. на четири пазара - Румъния, Унгария, Словакия и Гърция.

Пример за успешен висококачествен роден продукт са и сушените плодове в шоколадова глазура на "Виктория Нутс", които реализират оборот от 1.2 млн. лв. в 18 европейски държави, като част от предложенията на веригата за Коледа под собствената марка Deluxe.

Според данните от "Ефектът Lidl" само за 2019 г. българските производители са реализирали оборот от близо 390 млн. лв. през българската и международната мрежа на Lidl като тези цифри нарастват с всяка изминала година, посочват от компанията.

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Компанията е част от немската група - Schwarz Gruppe и присъства в 32 държави. В България Lidl стартира дейността си през 2010 г. Днес има 106 магазина в 49 града и над 3000 служители.

Споделяне

Още от Бизнес

Къде му е мястото на Бойко Борисов?