Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Български търговски вериги се сливат в отговор на големите чужди играчи

За начало се обединяват бизнес операциите и мениджмънта на ЦБА и “ЦБА Франчайз"

3 коментара

В отговор на експанзията на чуждите вериги, които доминират на българския пазар през последните години, българските вериги за бързооборотни стоки “ЦБА” и “ЦБА Франчайз” планират да се слеят до края на годината. Като начало двете компании вече са обединили бизнес операциите си, мениджмънта и имат единна клиентска карта, съобщиха от регистрираното във Варна дружество “ЦБА” ЕАД.

Ефектът от сливането се очаква да бъде близо 90 магазина под една шапка в България, в които работят около 2000 служители. Ежедневно пазаруват около 250 хил. души дневно. Веригата работи с над 700 производители и търговци, като по-голямата част от тях са български.

“Този ход на стратегическо партньорство е проява на гъвкавост в условията на криза. Целта е да станем по-разпознаваеми и да се превърнем в основен играч на ритейл пазара. По този начин ще сме по-силни да отговорим на предизвикателството на големите вериги, които разполагат с огромни бюджети и оказват натиск върху малкия и среден бизнес в страната”, коментира Мартин Кондов, изпълнителен директор на ЦБА.

За разлика от чуждите вериги, ЦБА предлага предимно български стоки и в този смисъл е в полза на българските производители, изтъкна Кондов.

За клиентите ефектът от сливането ще бъде единната клиентската карта - CBA Club, еднакви промоции в цялата страна и единна брошура.

От компанията се надяват обединението да донесе по-висока печалба в резултат на повече продажби и свиване на разходите за управление. Планираният оборот на компанията за тази година е около 200 млн. лв.

Веригата ще продължи да развива по системата франчайз и да подкрепя с дейността си българското производство. ЦБА залага на формата “удобния магазин” до дома или работното място. Плановете са до края на годината да бъдат открити около десетина нови магазина, като два от тях ще са в София. В момента повечето обекти на компанията са в Северна България, но е планирана и експанзия в южната част на страната.

“ЦБА“ ЕАД е регистрирана във Варна с капитал 3.289 млн. лв. Нейни собственици са Живко Цанков, Любомир Панайотов, Мартин Кондов, Данаил Дечев и Петър Павленков.

“ЦБА Франчайз” е собственост на "ЦБА Асет мениджмънт", което е публично дружество.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #3

    Въпреки че ЦБА са просто франшизирани унгарските ДСО "Хранителни Стоки", намеренията са им добри и им пожелавам да успеят. Няма значение кой е собственик ако наистина подкрепя местните производители.

  2. Анонимен
    #2

    Хе, "български вериги". А преди да дойде в България CBA беше просто унгарска комсомолска перачница...

  3. В и К
    #1

    тимаджии преливат от пусто в празно, симулирайки търговска активност...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.