За повече от девет часа остана затворен граничният пункт “Капитан Андреево“ в четвъртък заради ТИР-блокада от български превозвачи, която образува 5-километрова опашка от около 300 тира на българска територия, а през ГКПП-то бяха пускани само леки автомобили.
Превозвачите са недоволни от това, че турските власти създават изкуствени пречки пред работата им, бавят проверките и им налагат различни ограничения.
Под заплахата спирането на движението да обхване и други гранични пунктове и да продължи с дни бяха проведени преговори с представителите на турската митница и с участието на зам.-министъра на транспорта Албена Лазарова, на които се намери компромис и работата на граничния пункт , която бе спряна около 8.30 часа, бе възобновена малко след 17.30 часа и опашката от тирове започна да се движи.
От думите на Валентин Божков, изпълнителен директор на "Автомобилна администрация", стана ясно, че българската страна е готова да въведе реципрочни на турските мерки, ако не се реши проблемът за българските превозвачи.
“Няколко са нещата, които пречат на българските превозвачи в Турция – от една страна – забавянията, от друга страна – времевите срокове. Получено е уверение от митническите власти, че те ще алармират и турското министерство на транспорта за поставения проблем и, че ще ни съдействат всячески“, каза Божков, цитиран от агенция “Фокус“.
Зам.-министър Лазарова пък информира, че ще бъде поискана среща с турския министър на транспорта в най-скоро време. “Докато не се проведе тази среща, от страна на митницата и на границата с Турция, ще се прекрати това необосновано репресиране на българските превозвачи", заяви тя.
Подобни рестриктивни условия, каквито Турция въвежда за българските превозвачи, биха довели до фалит големи фирми, коментира Васил Пиронков, зам.-председател на Асоциацията на автобусните превозвачи и член на АЕБТРИ. По думите му при положение, че при спазването на всички разпоредби изминаването на 1600 км от България, през Турция и обратно трябва да стане за 3-4 дни, сега това отнема 10-12 дни.
“Всичко е чакане, бюрократични проблеми от турска страна, създаване на проблеми на превозвачите. По този начин се създават проблеми за вносителите и износителите. Рефлектира се върху икономиката в отрицателен аспект. Движението на камионите е по-малко от чакането по граничните пунктове и по вътрешните митници”, каза още Пиронков.
“В момента турската страна изхвърля български превозвачи от турския пазар. Въвеждат ни нерегламентирани мерки и ограничения. Както ние сме ги допуснали влизането в България да бъде либерално, същото нещо искаме от тяхна страна. Щом дойде български камион на границата, няма значение на вход, изход, започва проверка за да се задържи камионът с причина или без причина. По този начин ние не можем да осъществяваме транспортите, губим клиенти и плащаме неустойки хиляди евро”, коментира пред БНР Петко Ангелов, директор на компания за международен транспорт и спедиция.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
7 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Реалност:Ограничението 550лт е абсолютно за всички камиони влизащи в Турция,включително и за турските камиони.Аз лично съм пътувал и знам от личен опит.Сроковете за отиване и връщане до европа,ами те нашите митничари също изискват от турските камиони на влизане през Калотина.Примерно ако е натоварил от Германия 4 дена след датата на митницата може да премине от Калотина за Турция.За семтовете(разрешителни)дане гоуорим,почти няма фирма кояато не е влизала със фалшив семт или разрешително,плюс това …
нашите камиони масово нарушават правилата със втора карта за водач или се кара със магнит,което Петко Ангелов едва ли ще си го признае.Мен лично ме задържаха за фалшив семт на капъкуле след като от фирмата са приправили семта и ми го дали да го ползвам и аз при условие че е минал със същия семт друг колега.Така 'е си правете сами извода.А тези пишман чорбаджии масово не плащат на колегите.
“В момента турската страна изхвърля български превозвачи от турския пазар. Въвеждат ни нерегламентирани мерки и ограничения. Както ние сме ги допуснали влизането в България да бъде либерално, същото нещо искаме от тяхна страна. Щом дойде български камион на границата, няма значение на вход, изход, започва проверка за да се задържи камионът с причина или без причина. По този начин ние не можем да осъществяваме транспортите, губим клиенти и плащаме неустойки хиляди евро”, коментира пред БНР Петко Ангелов, директор на компания за международен транспорт и спедиция.
Отвсякъде сме със свалени гащи.
Няма да го напиша,защото,ако напиша,което трябва,ще бъда изтрит,като предният преди мен!
ако е така- и ние да се изхитри. Спираме турските камиони за проверки за нелегални емигранти, за наркотици, за проверка на тежестта и пр. неща.