Българските вина се завръщат трудно на британския пазар

На приключващия днес в Лондон ежегоден винарски панаир са представени над десет български производителя, значителна част от които са на общ български щанд. И макар изложителите да се надяват на увеличаване на продажбите във Великобритания, никой не очаква скорошно възвръщане на позициите от средата на 90-те години.

Преди 10 години България продаде във Великобритания 24 милиона бутилки вино, докато миналата година е продала около 15 милиона. Един показателен пример за загубените пазарни позиции е асеновградският мавруд, който в средата на 90-те години се продаваше в британски супермаркети, докато сега "Винзавод" - Асеновград, е обявил в каталога на панаира, че търси дистрибутор.

Според директорът на фирмата Йордан Стефанов фирмата му продължава да работим с "Домейн бойяр", но "Домейн бойяр" е едновременно търговец и производител. Затово според Стефанов в настъпилата стагнация те първо се опитват да продадат техните марки и тогава на другите.

Едно от най-скъпо продаваните в Англия български вина през 90-те години беше свищовското, но по-късно то също изчезна от пазара. Сега фирмата "Сторк несте стейтс", която е закупила над 400 хектара свищовски лозя, се надява да го продава отново в Англия.

По Радио Би Би Си

Още от Бизнес

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?