Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Българските вина ще залагат на марката, атакуват Бразилия и Япония

0 коментара
Българските вина ще залагат на марката, атакуват Бразилия и Япония

България има готовност да изнася вина за Бразилия, Япония и Виетнам. Това съобщи министърът на земеделието и храните Мирослав Найденов в понеделник. Той извърши традиционното за празника на виното Трифон Зарезан зарязване на лозата в масив на изба в пазарджишкото село Огняново и изрази задоволството си от повишения износ на вино през 2010 г.

Експортът на еликсири е достигнал през миналата година 57.683 млн. литра, което е с 10 на сто повече в сравнение с 2009 г.

Традиционните качествени български вина се завръщат на пазара на Близкия изток. Основният износ на България е насочен към Русия, където ръстът е 20 процента, Полша, Великобритания, Чехия, Литва и Германия. Най-голям дял в структурата на износа заемат бутилираните вина, което представлява 80% от общият износ, сочи статистиката на агроминистерството.

Производителите на български вина трябва да заложат на марката, препоръча Найденов. Те трябва да забравят виното за половин долар, заяви той. По думите му България трябва да се откаже от износ на големи количества вина, тъй като производството не го позволява и именно затова да се заложи на качеството, в което е шансът на винопроизводителите.

Найденов подчерта напредъка в усвояването на средствата по Програмата за преструктуриране и конверсия на винени лозя, което надхвърля 78%.

По време на визитата на Найденов в избата “Беса Валей” стана ясно, че тя е сключила договор с германската авиокомпания “Луфтханза” за доставка на вина. Според министъра това ще допринесе за утвърждаване славата на българското вино.

"Всеки със своите възможности и в своя ресор трябва да работи за повишаване нивото на марката на българските вина”, коментира и министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков. Той заряза лозята на изба "Едоардо Миролио“ край Нова Загора.

Според него виното е особено перспективна част от българската икономика, защото е свързано с традициите ни и с развитието и на други отрасли. Браншът трябва да се самоизчисти от производители и търговци, които "развалят“ пазара на вино, заяви още Трайков. Той посочи, че създаването и поддържането на марката са също толкова важни, колкото качественото грозде и добрият продукт.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.