Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Българските здравословни храни сред най-търсените в европейската мрежа на Lidl

0 коментара
Българските здравословни храни сред най-търсените в европейската мрежа на Lidl

Румънците и сърбите харесват българския пълнозърнест хляб, гърците купуват слънчогледовото ни олио, германците – сурови барчета, унгарците пазаруват произведен в България аржентински рибай стек. Това е равносметката на предпочитаните родни продукти в петте държави с най-голям реализиран износ през търговската верига "Лидл" (Lidl) в последните три години. Тя сочи, че интересът към здравословните български храни е отчетлив.

Над 150 млн. лв. е реализираният износ от български производители в обектите на европейската мрежа на "Лидл". В периода 2019-2021 г. благодарение на партньорството си с веригата 252 различни продукта на 58 български компании са достигнали до 27 европейски пазара, сочат данните, обявени във вторник от "Лидл България".

Ръстът в трите години е устойчив – от 113 продукта на 40 компании в 22 държави и оборот за 39 млн. лв. до миналогодишните 169 стоки на 46 фирми в 27 държави и приходи от 65 млн. лв.

"Вече 10 години Lidl осигурява на българските производители възможности за развитие и реализация не само у нас, но и на външните пазари. Дори през пандемичната 2020 г. успяхме да запазим двуцифрен ръст на износа, въпреки предизвикателствата. Само за последните 3 години (2019-2021 г.) ръстът в експортния оборот на българските производители е над 110%. Всичко това е принос не само за развитието на самите компании – ръст в производство, персонал, конкурентоспособност като цяло. Тези резултати се превръщат в двигател за растеж и принос към българската икономика", заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България", при представянето на резултатите.

Румъния остава лидер в покупката на български стоки в магазините на Lidl. Приходите от там з атрите години са 55 млн. лв., следвана от Гърция с оборот от 32 млн. лв., Германия – със 17.2 млн. лв., Сърбия – 12 млн. лв. , и Унгария, която е осигурила за периода 9 млн. лв. приходи за българските компании, партньори на веригата.

Освен в Румъния и Сърбия, българският пълнозърнест хляб е първи по продажби и в Хърватия, Словакия, Словения, Кипър. Суровите барчета, освен в Германия, водят в оборота и в Полша, Австрия, Швеция, Дания, Швейцария и Португалия. Оризовките от кафяв ориз пък са лидери по продажби в Литва, Нидерландия, Испания и Италия. Чехия води по внос на български краставици през "Лидл", а Ирландия – на акациев мед с шамфъстък.

Българското дружество на търговската верига отчете и ръст на плащанията към местните си доставчици – средно 23 на сто в последните три години – от 390 млн. лв. през 2019 г. на 553 млн. лв. през 2021 г. Собствената ѝ марка "Родна стряха" от 2017 г. досега почти е удвоила включилите се в нея производители, а продуктите в бранда са нараснали от 45 на 168.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.