Българският клон на "Лидл" въвежда нови стандарти при колбасите

Веригата е първата в страната, която пуска салами само с ръчно отделено месо

Българският клон на "Лидл" въвежда нови стандарти при колбасите

Българското подразделение на германската компания "Лидл" въвежда нови по-високи стандарти за качеството на колбасите собствена марка, които предлага. Всички колбаси от марките Pikok, Baroni и Dulano, както и от продуктовата линия "Родна стряха", вече се произвеждат без влагането на механично отделено месо, което води до намаляване използването на подобрители и сгъстители, съобщиха от компанията.

Веригата разширява и серията Clean Label, която включва месни продукти по изцяло чиста рецепта, без изкуствени добавки, което е иновация за българския пазар, посочват от компанията.

"Една от нашите цели е непрекъснато да разширяваме асортимента в посока предлагане на още по-качествени продукти по чисти рецепти, отговарящи на високи стандарти", коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България".

При механичното отделяне на месо, процесът се изпълнява машинно и под налягане, а получената суровина е с високо водно съдържание и ниска хранителна стойност. Това изисква влагане на повече консерванти, сгъстители и оцветители, за да се придаде форма и стегнатост на крайния продукт.

С използването само на ръчно отделено месо в колбасите от собствени марки, "Лидл" предлага продукти с автентичен и неподправен вкус не само във високия, но и в ниския ценови клас, осигурявайки оптимално съотношение между качество и цена.

"Лидл България" е пионер и при въвеждането на пазара на серия колбаси Clean Label, която включва месни продукти без изкуствени консерванти, овкусители, оцветители, без глутен или лактоза.

Продуктите под марка Pikok се произвеждат по нова технология, при която изкуствените добавки се заместват с натурални и се използват естествени консерванти. Всичките четири продукта от серията – шпеков салам, луканка, шунка и бекон, се произвеждат от български производители, посочват от компанията.

Още от Бизнес