
Комисията за защита на потребителите е направила преглед на общите условия на банките за потребителски и ипотечни кредити на физически лица и е установила ред непълноти и несъответствия с нормативните изисквания, съобщиха от ведомството в петък.
Прегледът бе извършен след многобройни оплаквания на клиенти срещу общите условия на договорите по кредити и практиката банките да променят условията по време на погасяването на задълженията.
В резултат на анализа на условията на всички 25 банки, предлагащи такива продукти на граждани, КЗП е изготвила към всяка от тях индивидуални препоръки за отстраняване на неяснотите в определени клаузи. Писма до посочените банки са изпратени от КЗП, като е определен срок за вземане на мерки за отразяване на препоръките.
От Асоциация на банките в България са заявили готовност да съдействат за отстраняване на допуснати пропуски и несъвършенства в общите условия, когато такива са установени.
КЗП ще продължи с проверка на условията за клиентите при останалите финансови посредници, предлагащи небанкови финансови услуги.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент