Бърза реклама за 500 000 лв. в социалните медии ще привлича туристи

Ваучер от 100 лв. за всяко дете, за да ходи на лагер иска бизнесът

Вицепремиерът Марияна Николова посети най-топлия минерален извор у нас в Сапарева баня

Около 500 000 лв. ще похарчи Министерството на туризма за реклама в социалните медии, за да привлече туристи, съобщи вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова.

"Бизнесът предложи и аз възприех тезата, че през социалните медии и дигитализацията, която тече в момента... ние много бързо може да се рекламираме...Считам, че бързата реклама в социалните мрежи е тази, която ще ни донесе бърз поток от туристи", каза Николова пред Нова телевизия.

За фокусирана реклама през социалните медии настоя бизнесът на среща във вторник.

През следващата седмица стартираме кампания за популяризиране на малко познати места в социалните мрежи, информира вицепремиерът по време на среща с местната власт и бизнеса в Сапарева баня в четвъртък.

Кампанията предвижда публикуване в социалните мрежи на около 20 клипа, всеки един от около минута. Те са заснети от екскурзоводи, в които разказват за малко позната туристическа забележителност, обясни Марияна Николова. Цялата кампания ще струва около 22 000 лв.

По думите на вицепремиера важно е да има позитивни послания и реклама, с които да се насърчат пътуванията както на българите, така и на чуждите туристи.

Туристически ваучер от 100 лв. за всяко дете

Вицепремиерът Марияна Николова подкрепя и предложението на бизнеса държавата да дава по 100 лв. ваучер на всеки ученик за бяло или зелено училище. Тя беше предложена от Националната асоциация за детски и младежки туризъм в сряда.

Програмите за детските пътувания, зелените и ски училищата са от голямо значение за укрепване здравето на подрастващите и тяхната социализация. Особено в условията на пандемия те биха могли да съчетават много добре училищните и извънкласните форми за подготовка, смята Николова.

Предложението за ученически ваучер от 100 лв. е доразвиване на идеята на мениджърите на хотели в зимните ни курорти, които предложиха да се обмисли възможността да се комбинират ваканциите между балканските държави, за да се осигури по-голям приток на деца в курортите ни през всички сезони, става ясно от обясненията на Николова.

Финансирането на тази идея може да стане както с пари от бюджета, така и от еврофондовете, става ясно още от съобщението на министерството на туризма.

Бизнесът иска мярката 60/40 да стане 80/0

Бизнесът вече иска мярката 60/40 да стане 80/0, което е възможно, но към момента не е внесено това предложение за разглеждане в Тристранния съвет, каза Марияна Николова пред Нова телевизия. Вицепремиерът е председател на тристранката.

Тя уточни, че благодарение на мярката 60/40 са запазени над 18 000 работни места в туризма, а възползвалите се от нея фирми са около 3000. За сравнение в бранша заетите са около 330 000, а компаниите около 30 000.

При мярката 60/40 държавата плаща 60% от заплатата и осигуровките на работниците, за да не бъдат съкратени, а работодателят поема останалата част.

В подкрепа на бизнеса до края на годината са заделени и 55 млн. лв. за чартърни полети, като подпомагането е по 35 евро на седалка.

Туристически агенции искат 160 млн. лв. за покриване на загубите, причинени от коронакризата. Към момента осигурената сума е 10 млн. лв. за грантове на около 1000 туроператори и турагенти чрез оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност", каза Николова. Тя посочи, че срокът за обработката на документите е около 10 дни - от подаването на заявлението за подпомагане до одобрението. Николова не се ангажира колко дни след това парите ще са по сметките на фирмите.

Лято 2020 - успешно за малките курорти и неуспешно за големите

Летният туристически сезон е бил успешен за малките курорти, но слаб за големите и особено тези по Северното Черноморие, стана ясно от обясненията на Николова.

"Не можем да кажем, че е успешен (туристическия сезон - бел. ред.), както и че той може да бъде спасен... Но мога да кажа, че в някои от курортите по южното Черноморие ние имаме над 20% увеличение, като например в Царево, Китен, Лозенец, Приморско. Разбира се имаме спад по Северното Черноморие по отношение на курортите "Златни пясъци ", "Св. св. Константин и Елена" и "Албена", където спадът на чуждите туристи е значителен", коментира Николова.

Тя припомни, че прогнозата за Лято 2020 е била 70% спад при чуждите туристи и 30% за българските. Към настоящия момент са пренощували над 1.36 млн. туристи, от които 1 милион са българските и 360 хиляди са чуждите, сочат данните от Единната система за туристическа информация.

"Отворихме пазарите за Израел и Украйна, предстои и евентуално отваряне на турския пазар", каза Николова.

Зимният сезон - целенасочена реклама на Балканите

Прогнозата е за около 40% спад на туристите през предстоящия зимен сезон, каза вицепремиерът. Тя не смята, че планинските ни курорти - Банско, Пампорово и Боревец ще останат празни. Причината е, че ски туризмът е индивидуален спорт, риск има единствено при лифтовете, но се взимат мерки, увери Николова.

Освен това данните показват, че през това лято заетостта в планинските курорти е много по-голяма от миналата година и те са предпочитани за почивка, каза Николова.

По думите ѝ туристи в зимните ни курорти ще се привличат и чрез целенасочена рекламна кампания по телевизиите в балканските страни.

Всичките 102 къщи за гости в Сапарева баня са пълни

Заради коронавируса това лято българите са предпочели по-малко познати места и къщи за гости. Това стана ясно по време на работна среща на Марияна Николова с кмета на Сапарева баня Калин Гелев, заместник областният управител на Кюстендил Матей Попниколов и местния бизнес.

В община Сапарева баня има 102 категоризирани къщи за гости и в момента е резервиран пълният им капацитет, каза кметът Гелев. Той коментира, че това е тенденция, която се наблюдава през последните месеци като следствие от пандемията.

Представители на бизнеса посочиха, че е добре да се обмислят някакви конкретни стимули или облекчения именно за собствениците на къщи за гости. Според тях положително влияние би оказало и целево отпускане на средства за реклама на по-малките общини.

По данни от Единната система за туристическа информация от началото на годината до 15 август над 26 000 туристи са пренощували в местата за настаняване в област Кюстендил. Най-много от тях - над 12 000, са отседнали в община Сапарева Баня. От тях българските туристи са над 11 000, останалите са посетители от Украйна, Северна Македония, Франция, Русия, Израел и други страни.

Сапарева баня е известна със своите минерални извори. Тук се намира най-топлият у нас, с температура от 102 градуса. Градът е и една от изходните точки за поход до Седемте рилски езера.

СПА туризмът трябва да се развива и популяризира целенасочено. Той е ключов за утвърждаването на България като дестинация за четири сезона, каза Николова.

А на въпрос кое я мотивира да поеме поста и на министър на туризма Николова отговори така пред Нова телевизия:

"В нито един момент във вземането на решението не съм се разколебала за поемането на поста на министър на туризма, защото познавам бранша и сектора. По отношение на туризма трябва да бъдат взети експресни, бързи и адекватни решения. Мога да дам принос по отношение на баланса и диалога между бранша и институциите. За мен основно като министър е да има чуваемост. Срещам се ежедневно с бранша, чувам техните искания и участва във вземането на решения колективно заедно с тях. Постоянно съм в комуникация с работодателските организации, синдикатите, браншовете и дори туристите", посочи тя.

Споделяне

Още от Бизнес

Какво показва отмяната на карантини за VIP- персони в България?