Българските държавни железници (БДЖ) си връщат държавната субсидия, която миналия месец бе спряна от финансовия министър Симеон Дянков заради необслужван заем към Световната банка, и няма да има допълнителни съкращения на персонал и на влакове. Това съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски в понеделник като договорката бе постигната след продължила близо два часа среща с Дянков и ръководството на "Холдинг БДЖ".
Така се разминаха черните прогнози на синдикатите, че ръководството на БДЖ ще предложи орязването на 60 влака от железопътното разписание и съкращаването на още 1000 служители на компанията.
Възстановяването на месечната субсидия от около 14 млн. лв. обаче става при поет от железниците ангажимент да прехвърлят на Министерството на финансите почивните си бази и евентуално други имотни активи, върху които няма тежести. Целта е с тези сгради да се обезпечи заемът от 80 млн. долара, теглен през 1995 г. от Световната банка, по който жп компанията има просрочия на плащанията пот миналата година и който бе повод за спирането на субсидията от Дянков миналия месец.
Тепърва ще се прави оценка на активите, които предстои да се прехвърлят на Министерството на финансите, коментира пред Mediapool членът на управата на БДЖ Владимир Владимиров.
БДЖ има почивни станции по морските и зимните курорти като най-големите са в Златни пясъци и Паничище, но атрактивни са и базите в Добринище, Приморско, Росенец край Бургас, Хисаря и др. Идеята да се продадат тези бази и с приходите да се оздрави дружеството неведнъж са коментирани и от сегашните, и от предишните управляващи.
Московски обясни, че няма пречки до ден-два да бъде изплатена жп субсидията за юли и август и до края на годината тя да бъде изплащана в пълния ѝ размер. Владимиров допълни, че тези гарантирани приходи ще позволят на компанията да нормализира работата ѝ и да може да погасява останалата част от заемите си. БДЖ обаче е поела нови ангажименти да намали разходите си и да увеличи приходите си.
Според транспортният министър най-големият резерв в посока вдигане на постъпленията в железницата е спиране на гратисчиите. По думите му става въпрос за загуби от милиони заради пътуванията без билети.
"Веднага след като започне есенната сесия на парламента ще се предложат законови поправки, които да позволяват служителите на БДЖ и на транспортната полиция да съставят актове за налагане на глоби на пътниците без билети и това ще повиши събираемостта има", каза Московски пред журналисти.
Владимиров допълни, че ще иска полицаите да получат правомощия да свалят гратисчиите от влака и дори се обмисля вариант да не се разрешава тръгването на влака, ако има дори един пътник без билет.
Транспортното министерство ще иска още да се утежнят наказанията за кражби на гориво от железниците, което остава сериозен проблем на дружеството въпреки множеството разкрити схеми и групи за точене на цистерни на клиентите на БДЖ.
Като друга мярка за осигуряване на приходи в железницата транспортният министър посочи "бързата раздяла с дялове в неприсъщи за дейността на БДЖ дружества". По думите му се разчита и на приходите от "БДЖ Товарни превози", за което агенцията за приватизация уверила, че бъде продадено до края на годината. Първият опит за раздържавяване на товарните жп превози обаче се провали, след като само един неизвестен кандидат прояви интерес. Сега агенцията за приватизация подготвя нов конкурс със занижени изисквания към кандидат-купувачите.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
62 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Уважаема госпожи и господа, моля да проверите сигнала, подаден чрез сайта www.news359.bg:
http://www.news359.bg/2012/07/12/saobshtenie-otnosno-koruptsiyata-v-bdzh/
Съобщение относно корупцията в БДЖ
12.07.2012 23:19 0
Автор: Бисер Иванов
Уважаеми дами и господа, обръщаме се към Вас като стожери на гласността и законността. Искаме да Ви уведомим за безцеремонните корупционни действия и конфликт на интереси от страна на управителите на БДЖ товарни превози Пламен Джуров и Ивайло Иванов. Молим …
Ви час по-скоро да уведомите министър-председателя /но не министъра на транспорта, защото той прекрасно знае всичко/ за безобразията на двамата управители.
1. Попитайте го защо българската общественост не е информирана, че от няколко месеца тече разследване на ДАНС и криминална полиция срещу двамата управители за корупция, за източване на ДДС и за източване на държавния резерв от гориво?
2. Защо управителите не са отстранени докато тече разследването, а същевременно те трескаво заличават и унищожават уличаващи ги документи и уволняват служители, притежаващи уличаваща ги информация.
3. Какво наложи това, че двамата управители прогониха двата най-големи клиента-Лукойл и Порт Бургас и по този начин драстично свалиха цената на предприятието за предстоящата приватизация? В момента управителите правят всичко възможно да прогонят и друг голям клиент – ОМВ. Така те саботират продажбата на БДЖ товарни превози.
4. Защо управителите доведоха до над 7 милиона загуби за предприятието за първите 6 месеца на годината?
5. Защо управителите съзнателно не предприемат действия за събиране на вземанията от клиенти, които от началото на годината вече са за над 2 милиона? Като най-големите длъжници са Каолин и мините на Христо Ковачки.
6. Защо управителите масово правят процедури за доставки и услуги до 10 хил. лева с 3 оферти, 2 от които са фиктивни? Да се направят насрещни проверки на всяка от тези 2 фиктивни оферти от фирми. Лесно е да се установи, че само от тези малки обществени поръчки, Джуров и Иванов си докарват по около 20 000 лева на месец. Във фирмата двамата управители са известни с прякора „КОРУМПЕТАТА“.
7. Защо монтираните на локомотивите джипиеси за над няколкостони хиляди лева са напълно безполезни и защо не се провери тази сделка? Големите кражби на гориво продължават.
8. Защо управителите се изживяват като наказателна бригада и вместо да управляват, те ходят лично да правят показни и напълно безполезни акции за лов на крадци? По този начин се опитват да отклонят общественото внимание от истинските проблеми на БДЖ.
9. Знае ли министър-председателя колко случаи на самоубийства, смъртни случаи от инфаркти, инсулти и страхови неврози вече има в БДЖ? Не си ли дава сметка, че БДЖ става българския аналог на Франс Телеком поради царящия страх и ужас в момента? Джуров и Иванов ежедневно уволняват неудобни на тях хора и назначават нови, верни на тях служители. Психологическият тормоз от страна на управителите над служителите в централата е ежедневен. Вече има заведени няколко съдебни иска за психологически тормоз на работното място срещу Пламен Джуров.
10. Защо след като разбиха и разделиха стотици семейства управителите назначават цели семейни кланове, приближени на тях? Не е ло това страшен конфликт на интереси? Най-фрапиращия случай е назначаването на баща, син и дъщеря, които са лични бодигард, шофьор и преводач на корумпето Джуров.
11. Изпълнителния директор Йордан Недев отдавна иска да уволни двамата управители поради некадърност и данни за корупция, но над тях има чадър. Управителят Пламен Джуров е психически неуравновесен и почти ежедневно крещи по коридорите и заплашва служителите с физическа саморазправа. Стигна се дори сбиване между Джуров и Недев – това е позорно.
12. Защо министър-председателят не изпрати независим международен одитор,
който да направи независим одит на законосъобразността и целесъобразността на действията на управителите, които трябва да защитават интересите на държавата и този одит да установи дали са на лице конфликт на интереси, безстопанственост и корупционни действия. Или поне да изпрати Сметна палата или БОРКОР – далаверите в товарни превози са много по-големи от тези в пътнически превози. /news359
Опастно зло са тези от ГЕРБ.Страшни крадци се оказаха.Лапайте докато можете,че идат избори.
Бум на заменките.Дянков си бръмка на заменки.Митниците на Ръковска,с БДЖ се заиграва,а май и с военните имоти го прави.Големи "тарикати" са ГЕРБЕРИТЕ.Доста апетитни имотчета.Хубавото е ,че няма как да си ги занесе в Америката,и ще се наложи да дава обяснения,на следващите власт имащи,как са придобити.
до 58 За някои направо без пари!
Мисля и аз да си напазарувам две-три почивни бази. Зер евтинко ще ми излезе, май.
До 56. Много знаеш дали е оправил финансите. Може да се види,ако вече не е министър.
Абе много е лош тоя Дянков,ама май оправи финансиите на държавата.А сега ако вземе и наистина увеличи заплатите на служителите и пенсиите за какво ще плачат социалистите?
Гергьовден 2012 Едно време като финансов министър Милен Велчев си беше харесал на една изложба картината "Боляри плащат данък в натура". Сега Дянков предпочита "железничари да плащат данък, с почивни бази". То скоро в тези бази и без това няма да има кой да почива. Е това е финасова сделка. Бартера както се казва е майка на далаверата.
И другото предложение:"Борисов предлага на "Сименс" бартер - дълг срещу товарни жп превози".Хайде сега всичко с един коршум.Спешно преди изборите!!!!!!!!!!
"Така се разминаха черните прогнози на синдикатите, че ръководството на БДЖ ще предложи орязването на 60 влака от железопътното разписание и съкращаването на още 1000 служители на компанията."Я виж ти каква била работата.Имотите ще отидат в нечии ръце?????????????????А всички ние ще плащаме от своите данъци.И пак противопоставяне между народа.