Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ финтира стачниците, сама си спира влаковете

И арбитражът на министър Московски не помогна на преговорите

14 коментара
БДЖ финтира стачниците, сама си спира влаковете

Ефективната стачка в железницата ще продължи и в сряда – за 14-ти пореден ден, макар че заслугата за спирането на влаковете няма да е на протестиращите срещу съкращенията и орязването на доходите служители на БДЖ, а по решение на самата компания. Това стана ясно във вторник след среща на синдикатите при транспортния министър Ивайло Московски, който трябваше да влезе в ролята на арбитър в конфликта между профсъюзите и ръководството на БДЖ. На разговора са присъствали и шефовете на БДЖ, с които в понеделник профсъюзите отказаха да продължат преговорите.

 

Мисията на министъра обаче предварително бе обречена на провал, след като още сутринта Московки обясни, че няма да отстъпи и на крачка от планираните от ръководството на компания реформи. Според последният им вариант те орязват доходите на железничарите с близо 1/3, изчислиха преди ден синдикатите.

 

Така и Московски се отказа да преговаря с железничарите, упълномощавайки за това главния секретар на транспортното министерства Иван Марков. В разговорите в сряда от 11 часа обаче ще се върне ръководството на БДЖ като железничарският протест ще продължи.

 

Съществената заслуга за спирането на пътническите влакове от 8 до 16 ч. обаче вече няма да е на стачниците, а на самите железници, които обявиха, че въвеждат тази мярка официално за намаляване на разходите – около 300 хил. лв. на ден. Това съобщи по-рано във вторник Методи Христов, управител на “Пътнически превози” пред “Фокус”. Той обясни, че работните графици на служителите няма да се променят, но ще им се плащат по-ниски дневни ставки.

 

Това не било локаут по смисъла на закона, защото нямало за цел да осуети стачката.

 

Подписването на нов Колективен трудов договор остава препъни-камък за края на стачката. Синдикатите искат в него да залегнат текстовете от КТД 2009 г., но ръководството не е съгласно с предвидените в него социални придобивки.

 

Преди преговорите във вторник министър Московски заяви, че няма да има отстъпки от предприетите мерки за реформа в БДЖ. Министерството няма да отстъпи и за исканите от синдикатите социални придобивки за служителите на железницата.

 

“Вчера излезе справка за болничните, които са ползвани в двете железопътни компании. Над сто хиляди болнични има за първото десетмесечие в двете компании, правете си сметката. Аз няма да отстъпвам от тези мерки, които сме предложили. Аз не мога да докажа, нито мога да твърдя дали са истински или не, просто го казвам като факт. Ако махнем тия болнични, ще се окаже, че работата за тия десет месеца в железницата е вършена вероятно от половината персонал”, каза Московски.

 

Синдикатите съобщиха, че продължава гладната стачка на железничари в Карлово и Перник. Колегата им от Перник обаче е закаран в болница заради високо кръвно. Човекът е диабетик и гладуването му трябва да бъде прекратено незабавно, наредили лекарите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #14

    ще се окаже, че без влакове между 8 и 16ч. не е никакъв проблем - има автобуси и маршрутки (които са натоварени средно на 35% според браншовата им организация). скоро пътувах с автобус от Пловдив за София в неделя сутрин. Имаше общо 5 човека.

  2. Анонимен
    #13

    Всъщност един от основните разходи на железниците е за ток. Дерат ги с най-високите възможни тарифи. Ако това не се промени , няма как да излязат на печалба. Не са само кражби и лошо управление.

  3. Анонимен
    #12

    Храбри трудови хора от БДЖ,не обръщайте внимание на злобните подмятания на лумпените,те са фенове на мутренското правителство.Горе главата,смело се борете в защита на благородния си труд в полза на обществото и ще победите!

  4. Анонимен
    #11

    Нетърпелив зрител: Давайте следващата серия - разпродажба на безценица...

  5. Анонимен
    #10

    Никой не се плаши от някаква пародия на стачка! Това още ли не сте го рабрали,вие, стачкуващите от железниците?!

  6. Анонимен
    #9

    Тиквите са се самозабравили.Слабограмотните рапони се вземат на сериозно.

  7. Анонимен
    #8

    Стачка,стачка, за министър Дянков си закачка. Но този път не ще се предадем! И министерското кресло ще разтресем. Важно е да сме единни. Сто процента здрав ОТПОР! Какво ще правят нека видим, Борисов олигарх и хор.

  8. Анонимен
    #7

    номер 6, като е така, каква е разликата дали стачниците или самото БДЖ ще спира влаковете -все едно те не се движат от 8 до 16.И в двата случая щетите (или икономиите) би трябвало да са едни и същи.И стачката би трqбвало да е от полза, а не във вреда на БДЖ.

  9. Анонимен
    #6

    номер 4 и 5, тя гешката не ти е ж края, а в главата. бдж работи на загуба, като се спре влак тои не прави загуба и по-този начин подобрява резултата на дружеството

  10. Анонимен
    #5

    Извинявам се за грешката в края. Да се чете: При спрени средно 200 влака - се падат по 1500 лв на влак. Или ако сметнем средно по 15 лв на билет, то тогава излиза, че на влак се возят средно по 100 пътници! Реалистично! Но тогава да се говори, че БДЖ-ПП работи на загуба, е май доста безпочвено

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.