Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ иска план Б за жп реформата без пари от летище София

За шест години холдингът намалил борчовете си наполовина, но още не може да изплува

3 коментара
Снимка: БГНЕС

Осъществяването на реформата, оздравяването и модернизацията на БДЖ е силно зависимо от очакваните приходи от еднократното плащане по обявената концесия на летище София, чийто срок за подаване на оферти изтича на 31 януари 2017 г., но е възможно и да бъде прекратена от бъдещия служебен кабинет, назначен от издигнатия от БСП нов президент Румен Радев. Затова от "Холдинг Български държавни железници" искат да има и план Б за осигуряване на финансиране за стабилизирането на компанията, в случай на проблеми с концесията.

Това стана ясно на пресконференция на националния жп превозвач в петък, на която беше представено текущото му състояние.

Концесията на летище "София" е ключов елемент от стратегията на настоящето правителство за спасяването на БДЖ. Цялата логика на всичко, направено в БДЖ с бизнес плановете от 2010-2015 г., е свързано с тази концесия, заяви директорът на холдинга Владимир Владимиров. Според него удължаването на три пъти на срока за подаване на оферти за концесионирането на столичното летище оскъпява реформата в железницата.

Ако концесията не се случи, трябва да има резервен вариант на ниво държава, смята Владимиров. По думите му може да се вземат пари от друга сфера, като се ползват излишъци, или през бюджетния дефицит, но на всяка цена трябва да се търси механизъм за решаването проблема. "Тези 600 млн.лв. от концесията, които са предвидени, са жизненоважни за компанията", заяви той.

По думите му, за да се повиши качеството на услугите на железницата необходимо окончателно погасяване на задълженията на компанията, които от 2010 г. досега са паднали от 849 млн. лв. до 445 млн. лв. В същото време обаче държавната компания е взела нови 100 млн. лв. дългове и завършва 2016 г. със загуба от 8 млн. лв..

Плановете са всички борчове да се изчистят с еднократното плащане от бъдещия концесионер на летището, а остатъкът да се инвестира в нови влакове.

БДЖ продължава с продажбите на активи, в това число и вагони за 50 млн. лв. 226 млн. лв. е стойността на заведените дела срещу БДЖ, като част от тях са спечелени, отчете още Владимиров.

Партиите да не гледат на железниците като на проблем и да изградят сходни стратегии за бъдещото им развитие, призова той. "Независимо кое е правителството, от тази тема не може да се избяга, ако искаме да има железница", посочи Владимиров.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ivankristov
    #3

    владимиров бивш комсомолски секретар на жан виденов с образование на дружинна ръководителка заедно със синчето на плевенски комунистически функционер и бивш служител на мултигруп по недоразумение министър на транспорта от 2009г. целенасочено води бдж към фалит

  2. vladi
    #2
  3. pepe
    #1

    На управляващите този "холдинг" им е дадена инфраструктура - жп линии, гари, енергоразпределителни системи и т.н., даден им е машинен парк... всичко това "безплатно" /за тях/. От тях се иска само да го управляват и да печелят от управлението му... И те не могат...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.