Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ иска разсрочване на задълженията с кредиторите за 10 години

0 коментара
БДЖ иска разсрочване на задълженията с кредиторите за 10 години

БДЖ иска разсрочване на задълженията към кредиторите за срок от 10 години, съобщи министърът на транспорта Данаил Папазов. Той откри модернизираната жп отсечка Михайлово – Калояновец, която е част от железопътната магистрала "Тракия".

В понеделник зам.-министърът на транспорта Антон Гинев заяви пред Mediapool, че преговорите с кредиторите вървят трудно и ако не бъде постигнато споразумение с тях, може да се стигне до фалит на държавните железници.

За близо година дълговете на БДЖ от над 707 млн. лв. са намалели на 620 млн. лв. към момента, каза Гинев.

С по-голямата част от кредиторите имаме разбиране засега, по-настоятелна е една от германските банки - FMS Wertmanagement, която през януари дори блокира сметките на превозвача, каза Данаил Папазов.

Дългът към тази банка е около 30 млн. евро, като сметките на БДЖ все още са блокирани.

Ако се постигне договаряне с кредиторите за разсрочването на дълга следващата стъпка за оздравяване на БДЖ са размяната на имоти с Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), каза Папазов. По думите му така ще бъде уредено погасяването на дълг на БДЖ от 85 млн. лв. към НКЖИ.

Предстои в структурата на БДЖ да се създаде и ремонтно предприятие, което да може да поддържа цялата техника, включително и следгаранционно новата, каза още Папазов. По думите му в момента има 12 ремонтни бази с над 3000 служители, но те не могат да изпълняват големи задачи и затова ще се преструктурира.

Замисълът е дружеството да е дъщерно на БДЖ, като държавната компания ще има мажоритарно участие, а частен акционер ще държи миноритарния пакет.

По повод искания на служители на холдинга да се вдигнат заплатите им с 10 на сто Папазов обясни, че се обмисля балансиране на заплатите, тъй като има големи разлики между тях. Това означава, че не може на всички да се вдигнат с един и същ процент. Той обаче не се ангажира кога може да стане това.

"За последните четири години заплатите им не са пипани и ми е много интересно защо тогава не протестираха, а сега, когато получават редовно възнагражденията си протестират", каза Папазов.

Транспортният министър отчете значително намаление на кражбите на горива и смазочни материали в жп транспорта. Според Папазов има намаление и на посегателствата на жп инфраструктурата, но има какво още да се работи.

"Битката е непрекъсната. В последните месеци жп пътят е наситен с видеонаблюдение с цел разрешаване на проблема с кражбите и престъпленията по жп инфраструктурата. Водени са разговори с няколко фирми, които успешно са разрешили проблема в други страни", каза Папазов. "Засега обаче тези мерки не могат да бъдат приложени у нас, защото са много скъпи и не можем да си ги позволим", допълни още министърът.

Данаил Папазов откри модернизираната железопътна отсечка Михайлово – Калояновец за 35 млн. лв., която е част от проекта за рехабилитация на жп линията Пловдив – Бургас.

Другите два лота, които са част от тази жп линия са в процес на изграждане и са достигнали изпълнение между 70 и 80 %, каза Папазов. Той очаква те да бъдат готови до края на годината. По думите му целта е до 2020 г. влаковете по по-голямата част от железопътната магистрала "Тракия" да се движат със скорост от 160 км/ч.

Отсечката се финансира от оперативна програма "Транспорт". Всички жп проекти по програмата са в процес на изпълнение. До този момент НКЖИ е получила над 394 млн. лв. от европейската програма.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.