БДЖ купува 24 дизелови влака от Сименс

Сименс е избрана за доставчик на фамилни влакове за Българските държавни железници ЕАД, обяви в Министерство на транспорта и съобщенията вицепремиерът Николай Василев. Германската фирма победи конкурентите си "Бомбардие" и "Алстом" в конкурса за обществена поръчка за доставка на дизелови и електрически мотриси за БДЖ

Първоначално БДЖ ще закупят 25 дизелови мотриси. Първите две от тях се очаква да пристигнат у нас до месец, а останалите - по график от средата на 2005 г. до края на годината, съобщи Василев. В договора със "Сименс", който ще се сключи, е заложена и доставка на до 15 тривагонни и до 10 четиривагонни електрически мотриси през 2006 г.

За дизеловите мотриси БДЖ ще плати около 67 млн. евро. Очаква се инвестицията да се изплати за 10 години само от икономии на дизелово гориво, тъй като разходът му ще се намали десет пъти.

Сделката се реализира без никаква държавна гаранция и без писма за подкрепа от министъра на финансите или от Министерския съвет, подчерта Николай Василев. Осигурено е разсрочено плащане за седем години при годишна лихва от 6,47 на сто.

Купуването на мотрисите е поредното самостоятелно финансиране на БДЖ на международните финансови пазари при все по-ниски лихвени равнища и без държавна подкрепа, подчерта Василев. Той каза, че предстои точните параметри на финансирането да се уточнят в предстоящия за подписване договор между БДЖ и Сименс.

25-те дизелови мотриси ще имат по 123 седящи места във всяка. Първите две ще направят демонстрационни пътувания по железопътната мрежа на страната. После те ще движат като пътнически влакове със скорост до 120 км/ч, в участъците, в които е възможно това. Това са дестинациите Плевен-Черквица; Левски-Троян; Левски-Свищов; Силистра-Самуил-Каспичан; Варна-Добрич-Кардам; София-Кюстендил-Гюешево; Пловдив-Пещера; Пловдив-Съединение; Димитровград-Подкова и Пловдив-Димитровград-Свиленград. Това са неелектрифицирани линии и са най-губещите за железницата. Освен това в тези градове няма алтернативен транспорт. Една от целите БДЖ да реализират тази доставка на дизелови мотриси, е да не се закриват тези линии.

Предстои доставка от Siemens на 25 електрически мотриси, които ще се движат със скорост до 160 км/ч там, където железопътната инфраструктура позволява. Електрическите мотриси ще пътуват по всички дестинации, включително и по основните за жп системата ни, така наречените магистрални линии, от 2006 г. нататък.

Много скоро ще бъде обявен конкурс за изработване на дизайн и наименование на първите 25 композиции. Първите два нови влака на БДЖ ще бъдат боядисани с цветовете на националното знаме, информираха от превозвача.

Споделяне

Още от Бизнес

Одобрявате ли решението за частичен локдаун?