Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ купува до 70 пътнически вагона от "Дойче бан"

17 коментара
БДЖ купува до 70 пътнически вагона от "Дойче бан"

БДЖ е на финалната права в преговорите си с германската "Дойче бан" за закупуване на до 70 вагона от подвижния състав на германските железници, съобщи в сряда Министерството на транспорта и съобщенията. Чрез тях националният железопътен превозвач ще модернизира над 20% от подвижния състав, използван в момента, който е на възраст над 40 години. На практика вагоните се оказват "втора ръка".

Вагоните на "Дойче бан". Сн. Министерство на транспорта

Темата бе обсъдена по време на среща на министъра на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков с посланика на Германия Ирене Планк и представители на "Дойче бан".

Половин година в срещи

"През изминалите шест месеца проведох поредица от срещи с посланици от различни европейски държави и изпратихме запитвания до всички големи производители на подвижен състав в Европа, като целта беше само една – бързи стъпки към реформата на БДЖ", заяви министър Гвоздейков.

Вагоните на "Дойче бан". Снимка: Министерство на транспорта

Той допълни, че благодарение на активната подкрепа от посолството на Германия за по-малко от 3 месеца е осигурен модернизиран подвижен състав на европейско ниво, който е наличен и ще бъде доставен в кратки срокове.

"Това е отличен шанс българското общество най-после да получи така чаканата реформа в железопътния транспорт, която не е направена повече от 30 години", каза още Гвоздейков.

Министърът уточни, че ще бъдат закупени между 50 и 70 модернизирани пътнически вагони, които до миналия месец са били в експлоатация от "Дойче бан" по линиите Intercity.

До 200 км в час

"Подвижният състав е за скорост до 200 км в час, климатизиран, без купета, а тип отворено пространство, като притежава всички удобства за пътниците", допълни Георги Гвоздейков.

Вагоните на "Дойче бан". Сн. Министерство на транспорта

Предстои до средата на февруари български екип да посети Германия за уточняване и финализиране на процедурите по доставка и придобиване.

Посланик Планк заяви, че е впечатлена от енергията и ентусиазма, с които екипът на Министерството и на БДЖ са работили по този проект.

"За по-малко от три месеца с много целенасочена работа успяхте да превърнете идеята в реални резултати", добави тя.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

17 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ABV
    #17

    България след освобождението да не би да е била по-богата страна от сега! Разликата е, че тогавашните българи са се втурнали да строят железопътна инфраструктура от нулата, но по най-високите стандарти за времето. Никой дори не се е замислил да внасят ръждясали вагони "втора ръка" от Европа! Но така е действал великия Стамболов, а не гвоздейков!

  2. ABV
    #16

    Това ли е стратегията за развитие на железниците на модерна европейска страна през 21 век? - да се молим някой да си изхвърли старите вагони?

  3. ABV
    #15

    Защо се обиждаме на чужденците, че гледат на нас като "втора употреба" хора след като собственото ни правителство (а оказва се и голяма част от сънародниците ни) смятат, че българите трябва да се щастливи да се возят във влакове и коли втора употреба, да си купуват дрехи "втора употреба" и да ядат храна бракувана от немските складове, която обаче е била "мноооооого добре подържана"!?.

  4. Любо Димитров
    #14

    Ще модернизираме БДЖ, като платим на DB да изхвърли старите си вагони. След като системно грабиха и съсипваха БДЖ, сега отчитат колко успешна сделка са направили. Няма ли накрая един достоен прокурор в БГ.

  5. ABV
    #13
    Отговор на коментар #9

    Единственото в което може да си сигурен е, че си примитив, който заслужава да се вози в 30-годишен "подържан в перфектно състояние" стар Мерцедес, обаче кой знае защо изхвърлен от някой, който си е купил чисто нова Тесла!

  6. Борис
    #12

    През 2003 г. гербаджиите съсипаха железопътния завод в София, основан през 1888 г. и разрушиха даже и сградите му, които бяха образец на промишлената архитектура от края на XIX в., след което земята бе приватизирана като за наши хора. Вагонният завод в Дряново се бори да оцелее (виж тук: https://www.actualno.com/gabrovo/drjanovski-zavod-se-pohvali-novijat-ni-vagon-e-nad-srednoto-evropejsko-nivo-snimki-news_1899441.html), а БДЖ дава пари на "Дойче бан" вместо на българския вагонен завод в Дряново?

  7. Жо
    #11

    Причината, да се купят ползвани вагони е, че за нови трябва поръчка и се чака да се изпълни след година-две, три...Никоя държава не държи готови 70 нови вагона на склад, а има и други ЖП администрации, които искат да купят нови вагони.

  8. sоmеonе
    #10

    Каквато и да е техника, пристигнала от Германия, ако ще 50 годишна да е, е по-хубава, запазена и добре гледана от такава ако ще само 5г. "стопанисвана" в бандитстан. Жалко, че тия вагони едва ли ще кръстосват страната с 200км/ч някога в мизерното БДЖ. Та те Сименсите почнаха да режат, но допотопните електрички още си ги търкалят с 30км/ч!
    Също като нещастния софийски градски транспорт - трамваите татра и дюваг ги съсипаха и нарязаха, сега са на път швейцарците да съсипят, но българските

  9. Бугараш
    #9
    Отговор на коментар #2

    Тези "втора ръка" немски вагони са в пъти по-добри от нашите "първа ръка"' съветски вагони! Можем да сме сигурни, че немските вагони със сигурност редовно са преминавали прегледи, частите им са сменяни с оригинални на строго определени интервали и са поддържани в перфектно състояние от немските техници. По-добре стар и поддържан немски Мерцедес, от колкото нашите средновековни изгнили Москвичи

  10. rusonefil
    #8
    Отговор на коментар #7

    Очевидно пак със същото. Едва ли с руски боклуци.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.