Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ купува още 10 "умни" локомотива за 100 милиона лева

Това е втора поръчка на "Сименс Трон" с държавните железници

3 коментара
С доставката на новите 10 смартрона БДЖ ще разполага с 25 "умни" локомотива Сн.БДЖ


"БДЖ Пътнически превози" купува още 10 "умни" локомотива за 100 милиона лева от "Сименс Трон".

Това е втора поръчка за доставка на локомотиви "Смартрон", след като по времето на ГЕРБ бяха договорени и доставени 15 от същата серия също за близо 100 млн. лв. 

Миналата седмица "Сименс Трон" подписа и договор за близо 90 млн. лв. за поддържката им през следващите 9 години.

Договорът за доставка на новите 10 локомотива беше подписан в понеделник от Венцислав Славков, управител на "БДЖ-Пътнически превози" ЕООД и управителите на фирмата-изпълнител ДЗЗД "Сименс Трон" Калин Иванов и Милена Момерин.

Срокът за изпълнението на договора е 4 години. Първият локомотив се очаква да пристигне до година и половина след подписването на договора, а останалите девет – до втората година. Стойността на договора е 91.2 млн. лв. без ДДС.

Покупката на още 10 нови електрически локомотива ще допринесе за по-ефективното изпълнение на графика за движение на влаковете, каза министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков след подписването на договора.

Той допълни, че с придобиването на новите локомотиви ще бъде елиминиран ежедневният им недостиг, заради който е сериозно затруднено нормалното изпълнение на графика на влаковете.

През последните пет години железопътният сектор търпи бурно развитие. Само през тази година "Сименс Мобилити" има поръчки за над 50 млрд. евро, като най-големите са с железниците на Германия, Австрия и Индия, посочи Калин Иванов. Той отбеляза, че само за Индия имат договор за доставката на 1200 локомотива.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Milenca
    #3

    Пътувал съм със свръхбързите влакове във Франция (ТЖВ). Наистина в отделни участъци се движат с много голяма скорост (над 260 км/ч), но не са като нашите селски "бързи" влакове, които спират на всяка керемида. По линията Сф-Варна намалете спирките наполовина, и пътуването ще се скъси поне с 1 час!

  2. Kirasa
    #2

    Като на свинче звънче! Точно така изглежда този хубав локомотив с тези остарели и скапани вагони отзад.

  3. Самуил
    #1

    Дано отново някой не се упражни в посредствен графичен дизайн върху им. Локомотивите са хубави, но графичните елементи разрушават иначе хубавия промишлен дизайн, вместо да го подсилват.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.