Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ остава обществен превозвач за още 15 години

8 коментара

БДЖ "Пътнически превози" ЕООД ще продължи да извършва обществени превозни услуги в следващите 15 години, определи правителството на заседанието си в сряда. Дружеството е единственото, явило се на конкурс за избор на обществен жп-превозвач.

БДЖ остава единствената компания, която ще превозва пътници на територията на България с бързи и пътнически влакове, като се съобразява с определени тарифи, предлага намаления и безплатни превози.

Всяка година държавният бюджет отделя определена субсидия за БДЖ, за да може дружеството да държи ниски цени и да финансира губещите си дейности.

Субсидиите и компенсациите от държавата за пътнически превози, обект на договора за извършване на обществени превозни услуги с превозвача БДЖ, са 155 млн. лв. за тази година. За доставката на нови машини са предвидени 94.5 млн. лв. 

Средствата по инвестиционната политика за националния превозвач и необходимите субсидии и компенсации по задължението за обществена услуга за периода 2008-2013 г. са 2.561 млрд. лв. или 427 млн. лв. средногодишно.

От 2012 г. чужди жп превозвачи, които отговарят на европейските нормите, ще могат да возят пътници и товари и по всички линии на България.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. parite mi
    #9

    Отново пред носа ни поредни схеми. Стотици милиони за БДЖ. Ако някой се е возил скоро ще знае, че тези пари не отиват за подобряване на услугата, а вълшебно захранват джобовете на подобни на Вальо Топлото Же-Пета. Една и съща схема 100 пъти пред очите на баба Васка и малкият Иванчо. За конкуренция и монопол друг път. Сега отиван в ЮАР на почивка - с едни приятели от БДЖ ;) Аре умирайте всички

  2. Да си припомним
    #8

    Спомняте ли си как шефа на БДЖ си купи кола за 500 000. Ето къде са парите за новите вагони!

  3. ММ
    #7

    ДОКОГА; ДОКОГА- МОНОПОЛ - ЛОША УСЛУГА.

  4. konfucius
    #5

    kakvo znachi monopolisti.. v germany kolko putnicheski komapnii ima, a vuv francia, a v italia? mnogo si neshto nepodgotven :)

  5. M.D.
    #4

    Крайно време е да спрете кражбите от кондуктори и началник влакове. Пътниците не закопуват билети от гарите, а пътуват с левчета давани на ръка на превозния персонал без да се издават билети.Това се знае много добре от всички на най високо ниво, но мерки не се предприемат.Защо? Докога?

  6. ММ
    #3

    ИМАХ ПРЕДВИД

  7. Big Ben
    #2

    Ne znam v Germany i France, no v UK naprimer ima pone 10-na jelezoputni prevozvachi i suotvetno niama monopol

  8. 123
    #1

    A koga BDZ ste zapochne da otgovarya na evropejskite normi? Zastoto kato gledam sega poveche otgovarya na afrikanskite normi.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.