Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ пак предлага общи карти с градския транспорт

1 коментар
Снимка: БГНЕС

Общи карти за пътуване с БДЖ и градския транспорт, които да започнат да връщат пътниците на държавните железници, намаляващи с 8-10 на сто годишно, предложиха от националния жп превозвач по време на дискусия във вторник за интеграцията на разписанията на релсовия и автобусния общински транспорт. Възможността за обвързване на жп и междуселищните и градския автобусни превози за по-голямо удобство на пътниците се обсъжда от години, но до реален резултат така и не се стига.

По думите на Димитър Костадинов, управител на "БДЖ-Пътнически превози", вариант е компанията да се споразумее с общините за взаимна отстъпка в цените на картите, за да може да се издават общи такива, които да позволяват на пасажерите от крайградските зони на София в посока Перник и Своге, пътуващи ежедневно, да ползват обща карта за жп и градския транспорт. По думите му това може да се реализира и в останалите големи градове на страната.

Такава практика имат голяма част от европейските железници, които кооперират билетите си както с градския транспорт, така и с големи културни и спортни прояви, които привличат туристи от други градове и страни.

Костадинов коментира, че макар и превозвачът да има губещи линии, не се предвижда тяхното закриване или разреждане на пътуващите по тях композиции.

От следващата година влаковете между София и Перник ще се движат на 20 минути в сутрешните и вечерните часове, когато хората отиват и се връщат от работа. Подобно улеснение ще бъде направено и за живеещите в Искърското дефиле, които идват на работа в София.

Шефът на пътническите превози коментира, че собствените приходи на компанията са 23% от цената на услугата, а останалото се допълва от субсидия от държавата. Затова и повечето клиенти използвали влака като социална услуга, защото им е по-евтино. В същото време до около 10% от гарите нямало общински транспорт, дори и такси, а това затруднява пътниците да се придвижат до и от влака, коментира той.

Заради планиран ремонт на железния път между Пловдив и Стара Загора догодина се планира влаковете да заобикалят през Димитровград, с което пътуването от София до Бургас ще се удължи с около половин час, предупреди Костадинов

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. стефчо
    #1

    Разгеле, откриха топлата вода! Ама има много още път от това главозамайващо откритие до едно истинско, работещо БДЖ, издържащо се от собствената си дейност, изчистено от потомствените крадливи търтеи и развиващо материалната си база така, че бърз, качествен, безопасен и екологичен железопътен транспорт чрез пряка конкуренция да измести сладкия бизнес с автобусните трета ръка от Австрия..

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.