Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ получава безлихвен заем от 224 млн. лв. бюджета

1 коментар
БДЖ получава безлихвен заем от 224 млн. лв. бюджета

"БДЖ Холдинг" ще получи безлихвен заем от бюджета в размер на 224 млн. лв. за да бъдат стабилизирани железниците. Това съобщи транспортният министър Ивайло Московски пред бТВ само три дни след като Европейската комисия одобри държавна помощ в същия размер за българските железници.

В петък от Еврокомисията изтъкнаха, че с държавната финансова инжекция дружеството може да намали своя дълг, без да се нарушава неоправдано конкуренцията на единния пазар.

"В ЕС повярваха, че пътят, по който вървим, е правилен. Преговаряме динамично с министерство на финансите", коментира Московски. Според него БДЖ "няма да потънат" и ще се върви към оздравяване на дружеството.

Предстои да се направи преглед на заемите и тези, които носят най-големи лихви, ще бъдат покрити, каза Московски. По думите му сега всяка година БДЖ плаща 14 млн. лв. наказателни лихви, заради забавени плащания към кредиторите.

За седем години задълженията на "БДЖ Холдинг" са намалели с 500 млн.лв. - от 850 на 350 млн. лв.  Цената на това е, че не са правени никакви инвестиции в дружеството. Сега догодина ще можем да започнем да купуваме нови влакове, каза Московски.

От сдружение "Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт" напомниха, че това е третият път, когато Еврокомисията разрешава държавна помощ за БДЖ. При предишните два случая управляващите не са направили нищо за да се възползват от това.

От неправителствената организаци посочват още, че втори програмен период БДЖ не са бенефициент по европрограмите за купуване на нови влакове, нещо от което успешно се възползва столичното метро.

Московски коментира и темата за концесията на летище София. Според него тя е "изключително полезна", но се политизира. "Държавният интерес е максимално защитен. Ако не се изпълняват условията по договора, за броени дни може да се прекрати", заяви той. Намеренията на второто правителство на Бойко Борисов бяха с парите от концесията да се оздрави БДЖ. След серия от оспорвания от различни политически сили служебният кабинет на Огнян Герджиков прекрати процедурата. Очаква се тя да бъде възобновена през септември.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Дядо ми Петър
    #1

    Нови или стари влакове - средната им скорост е под 60 км/час. И с годините намалява, вместо да се увеличава. Така е, когато се крепи един от последните динозаври на "развития" социализъм, вместо да се изринат всичките му остатъци в него. От ул. "Иван Вазов" в София, най-вече.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.