Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ поръчва 10 умни локомотива на "Сименс"

Три години гаранция и първа доставка до 10 месеца предвижда сделката за 66.7 млн. лв.

8 коментара
Така ще изглеждат новите локомотиви на БДЖ

Десет умни локомотива от последното поколение разработки на утвърдения германски доставчик "Сименс" ще поръча "БДЖ Пътнически превози", съобщиха от компанията в четвъртък след проведени преговори с единствения кандидат в обществената поръчка на държавните железници.

Само ДЗЗД "Сименс Трон" подаде оферта в търга въпреки първоначално обявения интерес от отще трима кандидати. Предложението на дружеството е да произведе и достави машините срещу 55 544 816.10 лв. без ДДС или над 66.7 млн. лв. с ДДС. Сумата е по-ниска от обявената прогнозна стойност в процедурата в размер на 57.5 млн. лв. без ДДС.

Цената, на която ще бъде сключена сделката, включва стойността на локомотивите модел Siemens Smartron, техническа поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години и 600 хил. км., както и транспорт, застраховка и въвеждане в експлоатация.

С компанията са проведени допълнителни преговори и е договорено увеличение на гаранционния срок на мшините от 24 на 36 месеца, както и обучението на ремонтния и експлоатационен персонал на БДЖ за поддръжката на локомотивите.

Намален е и срокът на доставката на първия локомотив до 10 месеца, а окончателната доставка е до 13 месеца след подписването на договора.

Локомотивът Siemens Smartron е последната разработка на немския концерн и наoгражда предишния модел Vectron. Машината тежи 83 тона, може да се използва в жп мрежа с променливо-токово захранване, развива максимална скорост от 160 км/ч.

С такъв локомотив през миналата година се сдоби и частният пловдивски жп превозвач ПИМК.

В момента БДЖ използва основно 30-40-годишни локомотиви "Шкода", които често създават проблеми и не достигат за обслужването на направленията.

Последните чисто нови машини, които държавната железница е купувала, бяха мотрисите "Сименс-Дезиро". Те бяха въведени в експлоатация в периода 2006-2007 г.

Обявените през миналата година планове на БДЖ бяха новите локомотиви да започнат да обслужват направленията между София и Варна и Бургас, които осигуряват 40 процента от приходите на "БДЖ Пътнически превози".

В началото на април дружеството обяви процедура и за наемане на 5 електрически локомотива с възможност за ползване на още 5 допълнителни в продължение на две години с опция да станат три. Прогнозната стойност на поръчката е 25.6 млн. лв. без ДДС за пълния ѝ обем - 10 локомотива за 36 месеца. В цената влиза техническата поддръжка, ремонт и застраховка, както и обучението на машинисти и персонала за работата с локомотива. Основният критерий за избор за изпълнител е предоставяне на най-ниска цена за предвидения минимален годишен пробег. Локомотивите, които ще наеме БДЖ, трябва да са произведени след 1995 г. и да може да развиват скорост от 140 км/час.

В началото на годината "БДЖ Пътнически превози" обяви поръчка за доставка и гаранционна поддръжка до 16 нови електрически мотрисни влака с прогнозната стойност 246.7 млн. лв. без ДДС. Процедурата през февруари обаче беше спряна заради жалба в КЗК на "Шкода транспортейшън а.с."

Подписан беше и договор с френската "Алстом транспорт С.А" за ремонт и поддръжка на доставените през 2006-2007 г. 46 мотриси "Сименс". Споразумението е за близо 137 млн. лв., а работата трябва да се изпълни за срок 5 години.

На 17 февруари 2020 г. беше обявено класирането по поръчката за капитален ремонт на 10 електрически локомотива серия 44 и 45. На първо място беше класирана словашката компания Zos Vrutky, която предложи цена 16.5 млн. лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. асен
    #8

    питате се защо сименс? защото е най-корумпираната немска компани и охотно плаща рушвети.

  2. Димитър Мавров
    #7

    Така и не разбрах в какво се състои "умността" на въпросните "локомотиви".Май в повечето случаи е по важно да се пише,отколкото за какво се пише.

  3. Milenca
    #6
    Отговор на коментар #1

    А народът иска ли ревизия?Народът иска ли да живее добре? Ако искаше да живее добре, нямаше да се оставя толкова лесно да го лъжат с патоци, АЕЦ и не знам какви глупости, които се изплащат след 30 години!

  4. ivancho ivanov
    #5

    БДЖ пътнически превози трябва да завърши цялато начинание от топ умни лкомотиви до топ пътнически вагони с чисти, неосрани тоалетни - Желязната завеса постулирана от Чърчил в действителност беше и Линията на пътнически вагони с тоалетни без тоалетна хартия или само клекало! "Човек това завучи гордо"!

  5. 1107a
    #4

    Е то така ще излезе, че един локомотив е по-умен от цялото "българско" правителство накуп?!?

  6. Entdecken
    #3

    По времето на НДСВ Малкия Мук както му е прозвището намазал филията с няколко мутриси на сиеминс а после след големи аларми и разправии Герб ги изплаща с голямо забавяне и лихви.

  7. Коментарът е изтрит в 22:25 на 30 април 2020 от автора.
    #2
  8. Панайот
    #1

    10 модерни локомотива от Германия за 67 милиона лева и 75 милиона лева държавна помощ по време на чума, за мутренска фирма дето да тормози фалирали клетници... Колко ли локомотива правят милиардите от КТБ, несъбрани ДДС от Лукойл, фирмите на Ковачки и други олигарси, "спестените" от качеството за строителство на пътища, саниране и тн. милиарди? За 10 години щяхме да построим 3 нови Българии минимум, и хората ни щяха да се върнат и да сме цвете на Балканите, а сега какво? Кой ще ни върне откраднатото бъдеще, настояще? Кой ще отговаря и най важното кой ще направи Ревизията, и дали изобщо?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.