Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ с излишни активи за 50 млн. лева

“Ходим по милиони, а се оплакваме от безпаричие“, посочва ръководството на железниците

0 коментара
БДЖ с излишни активи за 50 млн. лева

По най-груба сметка към момента в “Холдинг БДЖ” има излишни около 11 000 вагона и 200 локомотива и само от тях могат да се вземат до 50 милиона лева. Това съобщи в Пловдив Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на холдинга, цитиран от БТА. Той подчерта, че тези пари трябва да влязат в касите на БДЖ и да помогнат за решаването на многото проблеми, част от които са битови.

Според него двете дружества - “Пътнически превози” и “Товарни превози”, ще продължат да съществуват с добро складово стопанство, като излишното бъде продадено.

Той заяви още, че до три месеца локомотивните депа и ремонтните цехове на "Холдинг БДЖ" ЕАД трябва да се приведат в ред и да изглеждат по друг начин. Последните проверки показват, че "всички ние ходим по милиони, а в същото време се оплакваме, че няма резервни части и пари за тях".

Управителят на Товарни превози Пламен Джуров допълва, че "акцията" е част от реформата в холдинга. Той уточни, че в момента железничарите работят в крайна мизерия, като по думите му това включва както работните халета, така и стаите за почивка и тоалетните. По думите му реформата предвижда назначения на специалисти в депата за сметка на ръководния състав. Липсата на персонал не се отразява на качеството на превозите, но води до по-малко изправен и недостатъчен вагонен парк, коментира Джуров.

При “Пътнически превози” проверката в Пловдив е констатирала грубо отношение на служителите и неинформираност на пътниците. Средно за седмица постъпват по 20 оплаквания, като водещи са за закъснения на влаковете и некоректно отношение към пътниците.

Колко и какви специалисти ще останат в холдинга ще стане ясно, след като се приеме план за 2012 г. Той ще "стъпи" на сериозно планиране на трафика на товари, необходимите за това вагони и резервите, коментира Владимиров. По думите му все още в БДЖ всичко се върши на ръка и в тетрадки, тъй като липсват информационните технологии и системи. Ако през 2012 г. железниците успеят да приключат без загуба, “Товарни превози” ще могат да кандидатстват за средства от ЕС и за по-висока държавна субсидия.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.