БДЖ с нова услуга – сватба в ретро влак

Най-ниският наем за композицията е 3 хил. лв.

Един от парните локомотиви на БДЖ, БГНЕС

От това лято БДЖ ще предложи нова услуга на клиентите си – сватба в ретро влак, съобщи пред журналисти във вторник Димитър Костадинов, директор маркетинг и продажби в компанията.

Първата церемония ще е безплатна, а двойката ще се избере с конкурс. Условието е да се предложи най-оригинален сценарий за празненството. Конкурсът ще се обяви на сайта на БДЖ през юни.

 

Сватбата ще бъде заснета и ще се ползва за реклама на новата услуга. Младоженците трябва да осигурят кетъринга, а железниците – локомотиви и вагони, включително и тези от т.нар царска композиция - "Корона експрес", ползвана от семейството на Борис ІІІ, и "Витоша експрес", с който се е возил бившият соцлидер Тодор Живков.

 

Костадинов обясни, че най-ниският наем на ден от локомотив и два вагона за кратко разстояние ще е 3 хил. лв.

 

БДЖ има амбицията да развие атракционните пътувания като самостоятелна дейност с редовни маршрути, които в момента носят инцидентни печалби. Причината е растящият интерес и почти утроените приходи от атракционни пътувания през последните 3 години. През 2010 г. постъпленията са били 150 хил. лв., година по-късно – 300 хил. лв., а за 2012 г. има заявени пътувания за 500 хил. лв.

 

Основните клиенти на тази услуга са предимно туристи от Германия и Англия и в редки случаи български бизнесмени и културни институции. Най-предпочитан е маршрутът на теснолинейската от Септември до Банско като тридневно пътуване с фото паузи струва 19 300 лв. с ДДС. Във вагоните могат да се съберат по стотина души, но най-често групите са от двадесетина души. Еднодневно пътуване само в едната посока струва 7 800 лв. с ДДС.

 

От тази година БДЖ пуска за пръв път редовна атракционна линия от парен локомотив и обикновени вагони от Варна до Аспарухово с разходка до местността Чудните скали. Разстоянието е 77 км и двупосочният билет ще струва 20 лв. Композицията ще е съставена от парен локомотив и три вагона.

 

От 24 май до 3 юни отново ще се движи композицията от София до Банкя. Билетът обаче поскъпва от 80 ст. до 5 лв. в двете посоки. Това се налагало, защото линията не се субсидира от държавата и железница макар и с повишени цени на тази линия няма да има никаква печалба.

Споделяне
Още от България

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?