БДЖ с нови спални за първи път от 30 години

За първи път от 30 години българските железници купуват нови спални вагони. Това заяви транспортният министър Ивайло Московски , които в сряда е в Турция, за да приеме първите 12 от общо 30 нови спални вагони, поръчани в края на 2010 г. в завода на турската фирма “Тювасаш”.

“С доставката на тези вагони поставяме началото на поетапното обновяване на подвижния състав в българската железница и модернизацията на този толкова важен транспорт“, каза министър Московски. Той подчерта, че въпреки тежката икономическа ситуация и мерките по съкращаване на разходите, е направена стратегическата инвестиция, която дълго е била отлагана.

Получените сега спални вагони трябваше да пристигнат в България в началото на април, но “Тювасаш” не успя да спази графика. Според министър Московски забавянето било заради промени в европейската нормативна уредба. Освен това вагоните трябва да се сертифицират и да се въведат в експлоатация от Изпълнителна агенция “Железопътна администрация” към транспортното министерство. Тази процедура е дълга, каза министър Московски и добави, че все пак е създадена организация в най-кратки срокове вагоните да са на разположение на клиентите на БДЖ.

“Новият подвижен състав ще пристигне в България поетапно до края на юни, като през юли се очакват още 8 вагона, а до края на годината ще разполагаме с всичките 30 вагона“, обясни транспортният министър. Поръчката е за 63 млн. лв.

Московски каза още, че очаква през юли модернизираната част от жп линията Пловдив – Свиленград да бъде пусната в експлоатация. Трасето позволява скорост от 160 км/ч и е много важно за търговския обмен и връзките между България и Турция. По това трасе ще бъдат направени и последните тестове на спалните вагони. До края на годината очакваме да бъдем готови с другата отсечка по това направление – от границата ни до Свиленград, каза още министърът.

Всеки от новите вагони разполага с 10 спални кабини с по 3 легла. Оборудван е с душ, санитарен възел и помещение за топли и студени напитки. Във всеки вагон има пожаро-известителна и информационна система. Климатичната инсталация на вагоните позволява индивидуалното регулиране на температурата във всяка кабина.

Пет от вагоните са пригодени за обслужване на трудноподвижни лица. Във всяка кабина има шкафче с вградена мивка с течаща топла и студена вода.

Споделяне
Още от България

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?