Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ с нови спални за първи път от 30 години

1 коментар

За първи път от 30 години българските железници купуват нови спални вагони. Това заяви транспортният министър Ивайло Московски , които в сряда е в Турция, за да приеме първите 12 от общо 30 нови спални вагони, поръчани в края на 2010 г. в завода на турската фирма “Тювасаш”.

“С доставката на тези вагони поставяме началото на поетапното обновяване на подвижния състав в българската железница и модернизацията на този толкова важен транспорт“, каза министър Московски. Той подчерта, че въпреки тежката икономическа ситуация и мерките по съкращаване на разходите, е направена стратегическата инвестиция, която дълго е била отлагана.

Получените сега спални вагони трябваше да пристигнат в България в началото на април, но “Тювасаш” не успя да спази графика. Според министър Московски забавянето било заради промени в европейската нормативна уредба. Освен това вагоните трябва да се сертифицират и да се въведат в експлоатация от Изпълнителна агенция “Железопътна администрация” към транспортното министерство. Тази процедура е дълга, каза министър Московски и добави, че все пак е създадена организация в най-кратки срокове вагоните да са на разположение на клиентите на БДЖ.

“Новият подвижен състав ще пристигне в България поетапно до края на юни, като през юли се очакват още 8 вагона, а до края на годината ще разполагаме с всичките 30 вагона“, обясни транспортният министър. Поръчката е за 63 млн. лв.

Московски каза още, че очаква през юли модернизираната част от жп линията Пловдив – Свиленград да бъде пусната в експлоатация. Трасето позволява скорост от 160 км/ч и е много важно за търговския обмен и връзките между България и Турция. По това трасе ще бъдат направени и последните тестове на спалните вагони. До края на годината очакваме да бъдем готови с другата отсечка по това направление – от границата ни до Свиленград, каза още министърът.

Всеки от новите вагони разполага с 10 спални кабини с по 3 легла. Оборудван е с душ, санитарен възел и помещение за топли и студени напитки. Във всеки вагон има пожаро-известителна и информационна система. Климатичната инсталация на вагоните позволява индивидуалното регулиране на температурата във всяка кабина.

Пет от вагоните са пригодени за обслужване на трудноподвижни лица. Във всяка кабина има шкафче с вградена мивка с течаща топла и студена вода.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #1

    След като разбраха, че няма да могат да приватизират БДЖ ще купуват...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.