Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ съкращава още 850 души, за да спести 8 млн. лева

6 коментара

Изпълнението на плана за преструктуриране на железницата, чиято цел е да спаси дружеството от фалит, продължава с освобождаването на още 850 души през настоящата година. С 450 служители ще намалее “БДЖ Пътнически превози”, а с 400 - “БДЖ Товарни превози”, каза за Mediapool шефът на директорския борд на “Холдинг БДЖ” Владимир Владимиров. Съкращенията са за цялата 2012 г., а резултатът ще са спестени 8 млн. лева. Освободените служители ще се компенсират с между 4 и 5 брутни заплати.

Мерките в плана са известни отдавна, а намаляването на персонала в БДЖ ще продължи чак до 2014 г., каза Владимиров. Синдикатите си правят реклама като се правят на изненадани, каза още шефът на БДЖ.

По-рано във вторник синдикатът на железничарите към КНСБ съобщиха, че са получили уведомително писмо за предстоящите съкращения и покана за среща с ръководството на БДЖ в сряда, за да обсъдят мярката.

Синдикалистите ще свикат изпълнителните си органи, за да решат какъв ще бъде отговорът им и действия срещу масовите съкращения.

От профсъюза смятат, че е много вероятно да се стигне до нова вълна от стачки, подобна на тази от края на миналата година, когато влаковете останаха по гарите в продължение на повече от 20 дни.

Повод за протестите миналата година беше ударното освобождаване на 2000 души. Ръководството на БДЖ твърди, че мерките като намаляване на персонала и орязване на 130 влака дават резултат. Задълженията са намалени с над 60 млн. лева, но остават внушителните 740 млн. лв. дългове.

Въпреки подобреното финансово състояние, за което твърдят от дружеството, в качеството на превозите на БДЖ няма никаква промяна, нито особен напредък с модернизацията на железницата, която остава на ниво от преди повече от 20 години.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #6

    тия герберасти ептен изтрещяха в лъжите си Какво, искат да ни кажат, че простите 850 жепейци за една година взимат 8000000 лева заплата???? ВЗИМАТ по ОСЕМ ХИЛЯДИ ЛЕВА ЗАПЛАТА???? верно герберастите са калинка до калинка, ама чак толко да са тъпи или нас за толко тъпи да ни имат.... Мошеници...

  2. Анонимен
    #5

    Айде де действайте. Стига само приказки. От шест месеца нищо не се случва.Жепето върви на самотек. Някакви бизнес центрове, пътнически централи.Само че недействащи. Бойко я премести централата на БДЖ другаде. Що трябва да е в София.

  3. Анонимен
    #4

    То до 2014 година няма да има локомотиви и вагони, камо ли персонал.

  4. Анонимен
    #3

    Много дълги перспективи бе господин Владимиров.Започна де прилича на петилетки от соца.Да не си мислите, че ще сте шеф догодина.

  5. Анонимен
    #2

    Вероятно се краде и по-малко нафта. По рано цял влак бяха отклонили към Чукурово за да го изпомпа на спокойствие персонала. Сега крият някакви туби по съблекалните - не е такъв мащаба вече.

  6. Анонимен
    #1

    А с откраднатата нафта какво стана?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.