БДЖ ще плаща 8.5 млн. лв. наем за локомотиви на търновска фирма

БДЖ ще плаща 8.5 млн. лв. наем за локомотиви на търновска фирма

Юбекс България" ЕООД ще достави срещу годишен наем от близо 8.5 млн. лв. пет електрически локомотиви Siemens Vectron БДЖ, съобщиха от националния превозвач.

Договорът с регистрираната във Велико Търново компания е за две години с опция за удължаване с още една година и наемане на допълнителни до 5 броя магистрални електрически локомотива.

В наемната цена са включени още техническата поддръжка и ремонта на локомотивите, доставката на резервни части, както и застраховка и въвеждане в експлоатация.

В обхвата на наема влиза и теоретично и практическо обучение на ремонтен и експлоатационен персонал.

Първите локомотиви трябва да бъдат доставени в срок от 60 до 90 дни след подписването на договора.

БДЖ преговаряше с трима кандидати за наемане на 5 магистрални електрически локомотива с опция за още пет. Освен "Юбекс България", другите двама кандидати бяха "ЕЛЛ Германия" ГмбХ и "Ес Рейл Лииз" ООД.

След проведените преговори при равни условия, класираният на първо място участник - "Юбекс България" предложи икономически най-изгодна оферта от 8 468 400,00 лв. без ДДС, която е и по-ниска от обявената прогнозна стойност в процедурата, се казва в съобщението на БДЖ. От него не става ясно търновското дружество от коя компания наема локомотивите.

Компанията "Юбекс България" е регистрирана през 2010 г. във Велико Търново с 5000 лв. капитал. Тя е собственост на Стефан Ларинов Стефанов. Занимава се с търговия на еднро с машини и оборудване. Предлага лагери, ремъци, двигатели, вериги, хидравлични елементи и други. През 2016 г. "Юбекс България" е доставила лагери за ремонтната дейност на "БДЖ Товарни превози" за 45 760 лв. без ДДС.

БДЖ прибегна до наемане на локомотиви тъй като страда от недостиг. В момента националният превозвач използва основно 30-40-годишни локомотиви "Шкода", които често създават проблеми и не достигат за обслужването на направленията.

Освен под наем, БДЖ купи и 10 нови локомотива от "Сименс", като първият се очаква да пристигне до края на годината. Договорът между националният жп превозвач и ДЗЗД "Сименс Трон" за доставката на 10 нови Siemens Smartron срещу 55.5 млн. лв. без ДДС беше подписан в края на април. Това са най-новото поколение локомотиви на германската компания, които са по- добри от Siemens Vectron.

Плановете на БДЖ бяха новите локомотиви да започнат да обслужват направленията между София и Варна и Бургас, които осигуряват 40 процента от приходите на "БДЖ Пътнически превози".

Последните чисто нови машини, които държавната железница е купувала, бяха мотрисите "Сименс-Дезиро". Те бяха въведени в експлоатация в периода 2006-2007 г.

Споделяне

Още от Бизнес

Трябва ли България да спре Северна Македония за ЕС?