Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ ще плаща солени неустойки за инцидент при пътуване

6 коментара
БДЖ ще плаща солени неустойки за инцидент при пътуване

Пътник е ранен в главата от камък, хвърлен по пътническия влак от Стара Загора до Горна Оряховица, в деня когато европарламентът реши от 2010 г. железопътните компании да плащат неустойки на пасажерите, пострадали при инциденти по време на пътувания.

Оповестеният от БДЖ инцидент е станал в късния следобед на понеделник в участък между Стара Загора и Змейово. От железопътната компания уточниха, че камъкът е влязъл през един от отворените прозорци на вагона. Пострадалият пътник е бил незабавно откаран в болницата в Казанлък. Малко по-късно вчера – около 21.00 часа при пристигане на гара Първомай на пътническия влак от Свиленград за Пловдив също е обстрелван с камъни и са счупени стъкла в коридора на вагона и купетата. 

Ако покушенията върху влаковете на БДЖ продължат със същата сила, от началото на 2010 г. железопътната компания ще трябва да задели сериозни суми за обезщетения на пътниците си. На заседанието си във вторник Европейския парламент одобри т.нар. трети пакет за железопътния транспорт, който предвижда либерализация на пазара от 1 януари 2010 г. за международните услуги и компенсации за закъсненията на влаковете.   

Евродепутатите решиха, че могат да се направят изключения за част от страните – членки при плащанията на неустойки за закъсненията на международните влакове за следващите 5 години, т.е. до 2014 година, като този период съответно ще може да се удължи още два пъти по 5 години.

Одобрените от Европейския парламент (ЕП) неустойки при закъснението на международните влакове са 25 на сто от стойността на билета при закъснение от 1 час и 50 на сто от стойността му при над 2 часа, но само ако компанията носи отговорност за това закъснение.

Страната ни отдавна е внесла искане за отлагателен период за всички мерки по “пакет три”, коментираха от Министерство на транспорта, но все още чакаме официалното становище на ЕП. От БДЖ уточниха, че искането им за отлагателния период е внесено, заради лошото състояние на инфраструктурата, но поясниха, че и останалите страни-членки от бившия социалистически лагер са подкрепили  страната ни.

За неустойките при инциденти с пътници и техния багаж обаче не може да има отлагателен период, решиха европейските депутати. Железопътните компании трябва да информират пътниците за правата и задълженията им. БДЖ ще трябва да въведе недискриминиращи правила за достъп до билетите и влаковете. Дори на гари, където няма персонал, железопътните компании са длъжни да осигурят достъп до влаковете. На пътниците с нарушени сетива, трябва да си предостави информация за закъсненията на влаковете, чрез зрителни и аудио системи, решиха във вторник евродепутатите.

 Европейските жп превозвачи ще са длъжни да осигурят и допълнително място за превоз на детски колички, велосипеди и спортно оборудване, както и да дават възможност да се ползва запазено място за тях.

Железопътните компании трябва да осигурят възможност на пътниците да взимат със себе си велосипеди евентуално срещу такса и ако има достатъчно място.

ЕП реши още, че машинистите от всички европейски жп превозвачи ще трябва да притежават унифициран европейски сертификат, който да гарантира, че покриват минималните изисквания по отношение на образование и общи професионални умения.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Приватизатор
    #7

    Кога?

  2. Борис
    #6

    В случая със замерените с камъни влакове кой носи отговорност -- БДЖ или съответните хулигантстващи лица? Как БДЖ би могла да предотврати някой да застане някъде по хилядите километри жп мрежа и да хвърли камък?Моля да не се приема, че защитавам БДЖ за ужасната инфраструктура, техника и обслужване, които предлагат, но точно този въпрос не виждам как може да бъде решен от тях.

  3. N/A
    #5

    Mnogo se tormozish s takiva vuprosi ama imash pravo bg-q e stranna i znaesh li..... Ami obiknoveno ( praktika v razvitite strani ) shte stane taka RailRoad company shte my plati neystoikata a BDG da si tyrsi parite ot toq koito e mqtal kamuni ( kusmet s tciganite ) a v tova vreme MBP sa dlujni da rabotqt po vuprosa sled podavane na signal ot BDG. Kato kak to4no funkcionira tcqlata systema e malko po slojno no ne tolkova ama kakto kazah v bg e drug vupros.......

  4. П. Петров
    #4

    Да, има. Това е цяло инистерство, с министър, сграда, огромен персонал.Въвеждането на ред няма да стане с магическа пръчка. Но необходимо е да се сложи начало.Време е МВ да започне да се занимава с присъщи на него задължение - да осигурява реда и спокойствието на данъкоплатците, а не с несвойствени задължения като регистрация на автомобили и издаване на лични документи.

  5. Уилям Линч
    #2

    Всеки има право на защита.След като полицията не може да я осигури какво ни остава - да си носим камъни като се качваме по влаковете?

  6. тодор
    #1

    по същество това не са ли терористични акции?Само питам.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.