Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ ще ремонтира 40 пътнически вагона до края на 2009 г.

1 коментар

Българските железници ще ремонтират 40 пътнически вагона до края на 2009 г. в новосъздадената фирма за рециклиране на вагони "БДЖ Булвагон". Между 940 и 950 хил. лева ще струва обновяването на един пътнически вагон по предварителни разчети и така държавата чрез националния превозвач ще осигури около 38 млн. лв. за дружеството през настоящата година, съобщи транспортният министър Петър Мутафчиев, който посети в понеделник производствената площадка на Вагонния завод в Дряново.

Миналата седмица Комисията за защита на конкуренцията разреши учредяването на новото дружество с акционерното участие на държавното "БДЖ –Пътнически превози" и частните "Коловаг" ЕООД – Септември и “Интерком” в Дряново.

От транспортното министерство сравниха цената на ремонта на вагоните от българската компания с тази за нов вагон, която е между 1 и 2.5 млн. евро, а рециклираният в чужбина струва 700 000 евро.

След края на юни на всеки пет дни от Вагонния завод в Дряново ще излиза по един напълно рециклиран вагон, каза Мутафчиев. От старите возила остава само рамата и конструкцията на покрива. Всички материали, които се влагат в напълно обновените вагони, осигуряват безопасността, особено пожарната. Изолацията, която се поставя, е негорима.

Според програмата на правителството, до 2013 година ще бъде обновен 60 на сто от парка на пътническия железопътен транспорт, което според Христо Монов, директор на БДЖ, означава около 300 вагона. Още 150 вагона на държавните железници подлежат на ремонт през тази година. В трите завода в страната ще им бъдат направени средни и капитални ремонти.

Около 50 милиона лева са осигурени от държавния бюджет. Общо около 94.5 милиона лева ще бъдат инвестирани тази година в ремонт и рециклиране на железопътния парк и закупуването на нови вагони.

Според Христо Монов има тенденция към плавно увеличение на пътниците с жп транспорт. Приходите от превоз на товари обаче са паднали с около 40 на сто. По думите му, ако през 2007 – 2008 година държавните железници са заплащали по около 10 милиона лева такси за товарни приходи, сега те са около 5-6 милиона.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. morskiq56
    #1

    Рециклират вагони на 25-30 години,което си е реално реанимация на мъртвец в предсмъртна агония.Пожарът край Червен бряг е нагледно доказателство.С какво един депутат е нещо повече от един от изгорелите край Червен бряг?Чудя се защо не рециклират служебните автомобили на "АНТИнародното събрание",наречено на майтап "ПАРЛАМЕНТ",които са на 4-5 години.......

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.