Компания “Български държавни железници” (БДЖ) спира превоза на товари на металургичния комбинат "Кремиковци" заради неиздължени плащания, съобщиха от държавния превозвач във вторник. Официалната информация, е че "Кремиковци" дължи 24 млн. лв. на дружеството и ръководствата на двете компании не са успели да постигнат договореност как да се разплащат. От БДЖ уточниха, че превозът на товарите на металургичния комбинат заема 23 на сто от общия пренасян от железниците обем. Според експерти от бранша обаче делът на товарите на "Кремиковци" е по-голям и е около 30 на сто.
Реакцията на изпълнителния директор на БДЖ Олег Петков най-вероятно е опит да "сплаши" собствениците на комбината и да си получи парите, но е малко рискована от гледна точка на вече съществуващата конкуренция при товарните превози на железниците. Частната Българска железопътна компания (БЖК), управлявана от бившия директор на БДЖ – Владимир Дунчев, пое голяма част от товарите на "Лукойл", които досега бяха превозвани от държавното дружество.
Според специалисти от железницата е по-логично да се договори схема за ежедневни плащания от задлъжнялата страна – "Кремиковци", вместо да се спират превозите. Ако металургичният комбинат спре да работи, това ще разтресе сериозно цялата железница и две пристанища – Бургас и Лом. Особено речното пристанище Лом, което работи единствено за да превозва въглища и руда за металургичния комбинат, поясниха експерти.
Преди близо половин месец БДЖ отчете, че през изминалата 2007 година, превозените товари са намалели с 4.80 на сто. През 2006 година превозените товари от държавният жп оператор са 21.18 млн. тона.
От БДЖ поясниха, че спирането на превозите за "Кремиковци" все още не е окончателно и преговорите ще продължат.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
7 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
няма запълване. Ама да си я пълнят софиянци, а не всички ние в тая нещастна държава. Софиянци, защото търпят хем да ги тровят, хем да им бъркат в джобовете!
Кърджалията КараФеиз,като областен управител на Софийски анджак, в началото на ХІХ век изсече дъбовите гори и ги превърна в дървени въглища за добив на желязо в Самоков.
Релсите са на НКЖИ - Национална Компания Железопътна Инфраструктура. А "БДЖ"-тата дори не са две ами повече ;-)Проблемът ми е познат: дали да спреш обслужването на клиента, за да го накараш най-накрая да си плати, или да продължиш да го облужваш (на практика на загуба), за да не го загубиш и с надеждата един ден да плати всичко.
Няма измъкване.
"БДЖ" и "Кремиковци" са икономически партньори,а не врагове!
Късно е другари. Вече всичко е оплюскано. Няма какво да вземете. То каквото трябваше си го взеха: В.Захариев, Ал.Томов, Митал и много други (като Илия Павлов например).
Кремиковци е една ужасно икономическа и екологична язва. Хайде наистина да го затворим.