Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ спира нерентабилните влакове от 12 януари

Отново ще се търси купувач за държавните товарни жп превози

1 коментар
БДЖ спира нерентабилните влакове от 12 януари

От 12 януари ще бъдат спрени нерентабилните пътнически влакове заради орязаната субсидия на БДЖ. Поскъпване на билетите не се предвижда. БДЖ "Товарни превози" отново ще бъде пуснато за продажба. Това стана ясно от думите на изпълнителния директор на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров пред БНР във вторник. Той не пожела да конкретизира колко точно влака ще бъдат спрени, защото все още се правят разчети.

"Търсим вариант да бъдат спрени нерентабилните влакове, което ще има най-малък социален ефект. В последните дни преди спирането на влаковете ще стане ясно кои точно ще са те", каза Владимиров. Той отказа да коментира колко железничари ще бъдат съкратени в резултат на спирането на влаковете и оптимизацията на холдинга.

Ще се освобождават хора в пенсионна възраст и такива на временни договори, както и тези, които доброволно напускат, каза Владимиров. След това ще стане ясно дали ще има нужда от още съкращения, допълни той.

За осигуряване на така нужния финансов ресурс на затъналото в дългове държавно предприятие ще се продават активи - излишни товарни вагони, локомотиви, пътнически вагони и сгради, даде пример Владимиров.

По думите му предстои да бъде обявена нова процедура за продажба на БДЖ "Товарни превози". Решението за това обаче зависело от Агенцията за приватизация. Загубата на БДЖ "Товарни превози" за 2014 г. е 16 млн. лв., каза Владимиров.

Задълженията на "Холдинг БДЖ" в момента са 565 млн. лева. От дружеството настояват да бъде направена средносрочна инвестиционна програма, за да е ясно през годините какви средства ще бъдат отделени за обновяване на локомотиви и вагони.

"Досега има една тригодишна бюджетна прогноза за капиталовия трансфер, който ще бъде предоставен на БДЖ и от който могат да бъдат направени инвестиции. Предвидени в тази бюджетна тригодишна прогноза са по 30 милиона на година", каза Владимиров.

Според него обаче това не дава възможност да се мисли достатъчно дългосрочно и да се планира купуването на нови локомотиви и вагони. "Ако прогнозата е по 30 млн. лева например за 7 години, с 210 млн. лева вече може да се направи по-сериозна инвестиционна програма в БДЖ", допълни Владимиров.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Авакум Захов
    #1

    Според финансовите отчети на БДЖ всички влакове са нерентабилни.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.