Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ търси 16 нови мотриси за четвърт милиард лева

2 коментара
БДЖ търси 16 нови мотриси за четвърт милиард лева

Обществена поръчка за доставка и гаранционна поддръжка поддръжка на до 16 новопроизведени електрически мотрисни влака срещу близо четвърт милиард лева без ДДС, обяви в петък "БДЖ Пътнически превози".

Машините са предназначени за обслужване на бързи (интерсити) влакове за пътувания над 3 часа, по основните железопътни линии на България.

Прогнозната стойност на процедурата е  246 787 878.93 лева без ДДС или близо 300 млн. лв. Техническите изисквания са мотрисите да бъдат 4 или 5-секционни с повишен комфорт за пътниците, секции с първа, втора класа и места за трудноподвижни лица и детски колички, видеонаблюдение, WI-FI и възможност за кетъринг зона.

Експлоатационната им скорост се изисква да е 160 км/ч, като параметрите са съобразени, както с моментното състояние на железопътната инфраструктура, така и с програмата за инвестиции и развитие на ДП "Национална компания железопътна инфраструктура".

Основни критерии на поръчката са покупната цена на мотрисите, както и стойността на тяхната поддръжка и разходите за превоз на единица пътник. Поръчката ще се проведе на два етапа - заявление за участие и подаване на технически и ценови оферти.

Очаква се новопроизведените електрически мотриси да се доставят в рамките на 36 месеца от датата на подписване на договора, а първият влак да бъде доставен 24 месеца след неговото подписване.

Процедурата е част от общия план за подобряване на условията за превоз на пътници и стратегическо развитие на държавните железници, включващ обновяване на съществуващия парк и закупуване на нов подвижен състав, като по този начин  дружеството ще отговори на предизвикателствата в съвременните конкурентни условия, посочват от БДЖ.

Това е поредната поръчка обявявана от компанията по този план.

В края на октомври "БДЖ Пътнически превози" стартира процедура за доставка на 40 нови вагона с прогнозната стойност 76.7 млн. лв. без ДДС.

Малко преди Коледните празници пък стана ясно, че компанията "Алстом транспорт С.А." ще ремонтира 46 електрически и дизелови мотриси "Сименс" на превозвача и ще ги поддържа в следващите пет години. Договорът е  близо 137 млн. лв.

В ход е и процедура за търсене на доставчик на нови 10 магистрални електрически локомотива. Кандидатите за изпълнение на поръчката за 57 501 402 лв. без ДДС  са четирима. Това са "Бомбардие транспортейшън", ДЗЗД "Сименс Трон", консорциум "Екселор-Е.Л." и "Щадлер рейл Валенсия".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. 30 години демокрация, 30 години войстващо малоумие и организиран грабеж за милиарди. Всяка сделка-повод за корупция.

  2. ivankristov
    #1

    От 2009г. БДЖ се управлява от калинки на ГЕРБ, които първо го оставиха без вагони, локомотиви, персонал, пътници и средства, а сега се сетиха да харчат ударно още не взетите пари от концесията на летище София. Дали това "голямо харчене " не е свъзано с комисионни?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.