Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години срещу 25.6 млн. лв.

2 коментара
БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години срещу 25.6 млн. лв.

"БДЖ - Пътнически превози" обяви процедура за наемане на 5 електрически локомотива с възможност за още 5 допълнителни.

Срокът за използването им е 24 месеца с възможност при необходимост да се удължи с още 12 месеца.

Прогнозната стойност на поръчката е 25.6 млн. лв. без ДДС за пълния ѝ обем - 10 локомотива за 36 месеца. В цената влиза техническата поддръжка, ремонт и застраховка, както и обучението на машинисти и персонала за работата с локомотива.Това става ясно в регистъра на обществените поръчки.

Причината за обявяването на поръчката е нуждата от осигуряване на "надежден подвижен състав за устойчиво изпълнение на графика за движение на влаковете". Държавният превозвач посочва, че поръчката е съобразена със сроковете за изпълнение на сключените договори за ремонт и изпълнението на процедурите за доставка на нов подвижен състав.

Заради недостига на подвижен съставсега БДЖ често не спазва разписанията – има отменени влакове или пък те закъсняват. До тук се стигна, защото години наред се бавят ремонти на локомотиви и мотрисни влакове.

Изискванията към кандидатите

От кандидатите се изисква да имат общ оборот от 20 млн. лв. за 2016, 2017 и 2018 г., както и да са изпълнили доставка сходна или идентична със заданието.

Основният критерий за избор за изпълнител е предоставяне на най-ниска цена за предвидения минимален годишен пробег.

Локомотивите, които ще наеме БДЖ, трябва да са произведени след 1995 г. и да може да развиват скорост от 140 км/час.

Предвидено е всеки от локомотивите да изминава най-млко 250 000 километра годишно.

При възникване на техническа неизправност или друга причина, която възпрепятства ползването на локомотива в движение, се изисква неизправният подвижен състав ще бъде подменен с друг.

Техническата планова поддръжка на локомитивите трябва да става в България, като конкретното място ще е обект на договаряне.

Броят на обучените машинисти трябва да е 25 за първите 5 локомотива.

Недостигна локомотиви

Това е пореден опит на "БДЖ Пътнически превози" да наеме локомотиви. Недостигът им затруднява държавния превозвач да изпълнява разписанията си.

В края на миналата година беше обявен подобен търг за наем на 8 електрически локомотива с локомотивна бригада за срок 18 месеца за 6.4 млн. лв.  В крайна сметка беше нает 1 локомотив от "Ди Би Карго България", дъщерна на германските железници, при наемна цена 1855 лв. на ден без ДДС. При търга не се явиха други кандидати, припомня изданието "Капитал".

В началото на годината "БДЖ Пътнически превози" обяви поръчка за доставка и гаранционна поддръжка до 16 нови електрически мотрисни влака с прогнозната стойност 246.7 млн. лв. без ДДС. Процедурата през февруари обачебеше спряна заради жалба в КЗК на "Шкода транспортейшън а.с."

Подписан беше и договор с френската "Алстом транспорт С.А" за ремонт и поддръжка на 46 мотриси "Сименс". Споразумението е за близо 137 млн. лв., а работата трябва да се изпълни за срок 5 години.

На 17 февруари 2020 г. беше обявено класирането по поръчката за капитален ремонт на 10 електрически локомотива серия 44 и 45. На първо място беше класирана словашката компания Zos Vrutky, която предложи цена 16.5 млн. лв.

Развитие се очаква и по поръчката за доставка и гаранционна поддръжка на 10 новопроизведени магистрални електрически локомотива за 57.5 млн. лв. без ДДС. Кандидатите бяха четирима - "Бомбардие транспортейшън" ГмбХ, ДЗЗД "Сименс Трон", консорциум "Екселор-Е.Л." и "Щадлер рейл Валенсия" С.А.Всички получиха покана за представяне на оферти с изключение на "Екселор-Е.Л."

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ivankristov
    #2

    Поредната корупционна схема ! Вместо да купят за 25 млн. лева 5 нови локомотива, БДЖ ще наеме за три години за 25 млн. лева 10 локомотива от 1995г. и после пак няма да има локомотиви!

  2. Първо бракуваха и продаваха на безценица. Нормално бе! Демокрацията и пазарната икономика стимулираха невиждано разграбване. Което няма да свърши дори след Второ пришествие!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.