Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ вдига цените си

2 коментара
БДЖ вдига цените си

Билетите за ускорените бързи влакове ще се увеличат с 5 до 10%, но още не е сигурно откога ще важат новите цени, съобщиха от ръководството на БДЖ на кръгла маса за преструктурирането на компанията, като се мотивираха с по-скъпите горива. Възможно е и оскъпяване на товарните превози с около 5 на сто.

В края на летния сезон клиентите на БДЖ ще могат да се възползват от услугата електронен билет, съобщи още Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" ЕАД.

Миналата година компанията представи система за купуване на билети през интернет, която обаче даваше възможност единствено да се запази място и да се плати билетът онлайн. Клиентът пак трябва да отиде на крака до някое от бюрата "Рила" и да си вземе документа, за да пътува. Другият вариант е да го получи по пощата, но срещу допълнителни разходи. До края на 2010 г. системата трябваше да бъде доразработена и да издава електронни билети. Това обаче не се случи и сега предстои въвеждането на софтуера поетапно за отделните направления.

Все още няма и интернет в т.нар. бизнес влакове – два експреса, които пътуват през уикенда до Бургас и Варна. Тази допълнителна екстра също трябваше вече да е факт, но внедряването ѝ се отлага също за есента. Билетите за "бизнес класата" във влаковете ще са по-скъпи.

Предприемат се стъпки за приватизацията на товарните превозите превози на БДЖ, което е част от идеята за преструктуриране на железницата, съобщи още Владимир Владимиров.

По думите му приватизирането на товарния превозвач ще позволи там да се извършват промени, които държавната компания трудно би могла да реализира, а една частна фирма може да направи от товарните превози много печеливша компания.

Идеята за приватизация на товарните превози на БДЖ се лансира от самото начало на управлението на ГЕРБ, но икономическата криза в Европа попари надеждата на транспортното министерство това да се случи в обозримо бъдеще. Водиха се преговори с германските и австрийските железници, но собствените им финансови проблеми бързо охладиха интереса към българския превозвач.

Това преструктуриране на БДЖ трябва да бъде за последно, категоричен е Владимиров.

Той се съгласи с мнението на икономистите, участващи в дискусията, че социалната функция на БДЖ трябва да бъде осигуряването на качествена услуга за гражданите, но не и осигуряване на заетост. Ще продължим оптимизирането на личния състав, започнато миналата година, в резултат на което производителността на труда се е повишила с 12 процента. В това отношение залагаме на принципа по-малко служители, но с по-високи заплати.

"Ако ние правим реформи, колкото и реформаторски да сме настроени, ако не се случат определени неща в Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), ние не можем да решим фундаментални проблеми”, каза Владимиров. По думите му каквито и влакове да се купят, те могат да развиват скорост не по-голяма от 60 км в час. НКЖИ отговаря за железния път и събира такси от превозвачите, включително и от БДЖ.

Положителна оценка за оздравителния план на БДЖ даде икономистът Георги Ганевот Центъра за либерални стратегии. Според него изключително важно е преструктурирането на задълженията.

Напълно е възможно да се мисли за висококачествена услуга, която да носи пари на компанията, необходими за осъществяването на другите ѝ цели. Според Ганев, ако реформата се изпълни, БДЖ може да привлече не малък брой пътници.

Георги Ангелов, икономист от "Отворено общество" предложи поддръжката на някои от жп линиите да се прехвърли към общините.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Mr. Mistoffelees
    #2
  2. N
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.