Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ вече има 15 нови "умни" локомотива "Смартрон" за 100 млн. лв.

"Сименс Трон" изпълни договора си предсрочно, цар Симеон подкара влака

4 коментара
БДЖ вече има 15 нови "умни" локомотива "Смартрон" за 100 млн. лв.

Държавните железници получиха последните два нови локомотива "Смартрон" в изпълнение на договора с ДЗЗД "Сименс Трон". Така договорът за доставка на общо 15 локомотива за близо 100 млн. лв. с ДДС до края на годината е изпълнен предсрочно, съобщи БДЖ.

Най-новите два локомотива "Смартрон" ще носят имената на българските владетели цар Константин Тих Асен и цар Борис III.

Всеизвестен е фактът, че цар Борис III е бил изключително голям любител на железницата, радетел за нейното развитие в България и правоспособен машинист на парен локомотив.

По този повод специален гост на пускането в движение на двата нови локомотива бе наследникът му Симеон Сакскобургготски.

Церемонията по пускането на локомотивите в движение се проведе в депото в Подуяне, което цар Борис III често е посещавал, за да следи процеса на работа в железницата.

Последният български цар и бивш премиер Симеон Сакскобургготски си спомни с умиление за детските години, когато баща му го е качвал в парните машини, които е управлявал и в знак на уважение към работата на железничарите връчи на ръководството на БДЖ портрет на цар Борис IIIв железничарска униформа, се казва в съобщението на БДЖ.

На представянето на новите локомотиви присъстваха още представители на управленския екип на БДЖ, заместник-кметът по "Транспорт и градска мобилност" на Столична община Кристиан Кръстев и Белоградчишкият епископ и викарен епископ на Софийския митрополит Поликарп, който извърши водосвет за безаварийно пътуване.

Информация за историята на владетеля, на когото е наименуван локомотива, е достъпна за всеки, разполагащ с таблет или смартфон. Всички локомотиви "Смартрон" на БДЖ имат специфичен QR код. При сканирането му чрез мобилно устройство се появява информация за историята на владетел.

Друга интересна подробност е, че на челото на всеки "Смартрон" е изобразена по една буква от глаголицата, което е своеобразен начин за популяризиране и съхранение на българските ценности и богата история.

Чрез доставката на нови локомотиви и изпълнението на ремонтната програма БДЖ вече разполага с необходимия ресурс за изпълнение на Графика за движение на влаковете и така е преодолян системния недостиг на локомотиви.

По този начин се очаква значително подобряване на услугата, намаляване на натрупаните закъснения от недостиг на тягов подвижен състав и възникване на чести аварийни повреди.


Снимки: БДЖ

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. BLM
    #4

    България няма официална религия според конституцията. Тия с калимявките какво правят там?

  2. Mz/X
    #3

    До скоро ръководството на ремонта и поддържането на жп техниката се правеше от хора със средно образование на което се дължаха некачествените ремонти и бърза амортизация на състава. Не вземаха на работа инженери понеже началниците бяха със средно. Сега не знам как е.

  3. Animals As Leaders
    #2

    Цар Борис е бил истински мъж, за разлика от отрочето си...

  4. Guest787
    #1

    Цар Борис взима изпита за машинист на парен локомотив от втори път. Първия път е скъсан от инструктора-германец. Управлението на парен локомотив не било лесно, а в същото време много опасно ако прегрееш "бойлера".

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.