БДЖ вече си има реална конкуренция

БДЖ вече си има реална конкуренция

Втори частен жп лиценз, този път за превоз на товари по цялата железопътна инфраструктура на България, връчи в сряда транспортният министър Николай Василев на председателя на Управителния съвет на "Българска железопътна компания" Филип Ромбаут.

Издадената лицензия е безсрочна и влиза в сила от 15 април. На всеки пет години "Държавната железопътна инспекция" ще проверява за спазването на условията, при които е издадена, уточни министър Василев.

"Българска железопътна компания" е учредена от 5 български и една чуждестранна фирма с предмет на дейност извършване на железопътни превози в България и чужбина. Най-големият дял от 20 на сто е на румънския частен жп превозвач “Груп феровиар роман”. Останалите по 16 процента от капитала, който е в размер на 1 млн. лв., държат девненската “Агрополихим”, “Астарта 21”, “Товарни превози 1”, “Тракция” и “Трансвагон”.

Лицензията ни струва 20 000 лева, каза изпълнителният директор на “Българска железопътна компания” Владимир Дунчев, който е работил 20 години в БДЖ и бе шеф на държавната компания от 1998 г. до 2003 г. Около 3 млн. лв. годишна такса ще плаша превозвачът на националната компания “Железопътна инфраструктура”, допълни той.

Около 10 млн. лв. са заложените инвестиции основно в четирите локомотива и 150 вагона, с които започва дейност компанията. Прогнозите на дружеството са да реализира превоз на 500 000 тона товари през първата година на лицензията си

Една от целите на дружеството са да поеме товарните превози, които ще се формират след окончателното изграждане на общоевропейските коридори и особено на тези, които ще преминават през територията на съседна Румъния, както и превозът на товари към Централна и Западна Европа, коментира транспортният министър Николай Василев.

Споделяне
Още от Бизнес

Смятате ли, че президентът е "сготвил" премиера със снимките от спалнята?