Белгия конфискува 346 камиона на местен превозвач заради измами

Компанията "Жост" ощетила шофьори и бюджета с над 55 млн. евро

Белгия конфискува 346 камиона на местен превозвач заради измами

Белгийската прокуратура е разпоредила да бъдат иззети 346 камиона, работещи за превозвача "Жост" (Jost), заради измама с плащането на социални осигуровки и трафик на хора, съобщиха местни медии, цитирани от БТА във вторник.

Компанията разполага с 240 собствени камиона, от които във вторник са били иззети 17 при акция на полицията.

Според обвинението, от 2014 до 2016 г. белгийското дружество е привлякло на работа около 1100 водачи от Източна Европа. Шофьорите получавали възнаграждение като това в страната, от която са дошли.

Белгийското дружество открило свои кухи представителства (т. нар. "пощенски кутии) в Словакия и Румъния, за да набира работна ръка. По този начин водачите и белгийският бюджет са били ощетени с 55.3 милиона евро, твърди прокуратурата.

В началото на разследването петима висшестоящи представители на фирмата са били задържани, но след това са освободени срещу парична гаранция.

По данни в сайта на засегнатото дружество историята му започва през 1958 г. в Белгия с 20 камиона. Днес то е регистрирано в Люксембург и има представителства почти във всяка държава от ЕС, както и в Тунис и Мароко.

Новината за действията на белгийските власти идва в деня, в който Европейският парламент за пореден път ще се опита да постигне споразумение по промените в правилата за международните сухопътни превози.

Евроинституциите се стремят да променят законодателството, за да осигурят на шофьорите по-добри условия и еднакво заплащане на труда.

В момента правилата по първия пакет "Мобилност", добил публичност като пакета "Макрон" се разглеждат от транспортната комисия на Европейския парламент. Дебатите по командироването на работниците в бранша, техните почивки и връщането на камиона в страната отправна точка започнаха в 15:30 часа българско време и ще продължат до вечерта.

България се обяви против промените и получи подкрепата на Румъния, Полша и Литва.

Франция и Германия обвиняват Изтока, че се опитва да пробие на пазара за международни превози чрез социален дъмпинг.

От 17-те български евродепутати единствено Николай Бареков открито се обяви в подкрепа на пакета "Макрон".

В съобщение до медиите Бареков обяви, че поставил ултиматум на българските ТИР- превозвачи да вдигнат незабавно с 20% заплащането на труда на шофьорите. Бареков заяви, че настоявал още трудовите договори да са на 3 пъти по-висока стойност от сегашните, които са на минимална работна заплата от 560 лв. Поискал и по-добри условия за труд – "шофьорите да могат да ползват мотели по време на законните си почивки, а не по 4 часа в денонощието да клечат по немските храсталаци".

След като ултиматумът на Бареков към българските превозвачи не бил приет, той обяви че в пленарна зала ще подкрепи първия пакет "Мобилност".

Споделяне

Още от Европа

Трябва ли България да спре Северна Македония за ЕС?