Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Белгия не предвижда да разреши движение със 130 км/ч по националните пътища

7 коментара
Белгия смята, че разполага с най-лошата пътна мрежа в Западна Европа.

Белгия засега не предвижда въвеждането на максимална скорост за движение по националните пътища от 130 километра в час, съобщава вестник "Либр Белжик", цитиран от БТА. Според изданието, което цитира заключенията на белгийския институт за пътна безопасност, страната разполага с най-лошата пътна мрежа в Западна Европа.

От института отбелязват, че състоянието на белгийските пътища превъзхожда единствено обстановката в страните от Източна Европа, където "въпросът със сигурността на движението изостава". Според експертите, ако максималната скорост на движение по националните магистрали бъде повишена с 10 километра в час, за да бъде равна на ограниченията в съседните Люксембург, Франция и Германия, това би довело до още 130 тежко ранени в катастрофи за година, както и до 25 загинали повече.


От следващата година правителството в Белгия предвижда значително повишение на глобите за някои основни нарушения на пътя. Очаква се допустимото количество алкохол в кръвта на професионалните шофьори да бъде намалено от 0.5 на 0.2 промила, а глобата за алкохол от 0.5 до 0.8 промила при останалите водачи да бъде повишена от 150 на 170 евро. Ще бъдат отнемани свидетелствата за управление на шофьори със съдържание на алкохол в кръвта от 1.2 промила, ако са белгийци и от 1.5 промила, ако са чужденци.

Властите предвиждат също въвеждането на европейската директива за подновяване на свидетелствата за правоуправление на всеки 10 години, тъй като досега тези документи в страната се издават без срок на валидност. Сред новите мерки е поскъпването на глобите за шофиране без предпазен колан - от 50 на 100 евро,
както и в случай, че дете се вози без предпазни средства - наказанието се повишава от 50 на 150 евро. В случаите, когато е допуснато тежко нарушение и се стигне до съд, глобите ще бъдат 1500 евро, вместо 120 евро, както досега. Ако става въпрос за
повторно тежко нарушение, шофьорите ще бъдат глобявани с 3000 евро, вместо със 180.

По повод скоростта на движение в централните части на градовете, където неотдавна бе въведено ограничение до 30 километра в час, от института отбелязват, че се наблюдават добри резултати с повишаването на сигурността край училищата. Като недостатък се сочи липсата на система за наблюдение на спазването на тези ограничения, което води до нарушения в над 90 процента от случаите.

Според статистиката, от въвеждането на тези ограничения катастрофите в централните градски зони са намалели с 25 на сто.


Броят на децата на възраст до 12 години, загинали на път покрай училище, е спаднал с 53 на сто от 2000 г. до 2010 г., но статистиката остава тежка - 27 загинали деца за година.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #7

    Както е тръгнало накрая и на щастливите кокошки ще посегнат...Къде е Брюксел да санкционира?

  2. Анонимен
    #6

    До #2 За скоростта съм съгласен, но за фаровете? Определено колите са по-видими. А от това следва, че по-адекватно може да се реагира.

  3. Анонимен
    #5

    ама и тия дето пишат статиите, наистина са големи льохмани: в Германия имало ограничение до 130 км/ч, тази статия, имам предвид белгийската, е продиктувана от факта, че от днес и в холандия скоростта по магистралите става от 120 на 130 км/ч, но белгийското правителство си било имало други приоритети. а колкото дo белгийският институт за пътна безопасност, естествено няма какво друго да тръби, освен скоростта да бъде намалена един ден до 5 км/ч в градовете и до 10 по магистралите...

  4. Анонимен
    #4

    най-важно е да не спира тормоза над данъкоплатците, да валят глоби от солени по-солени и за щяло и нещяло. а по този показател трудно някой би могъл да надмине белгийската глупост, редовно усмивана от южните им бтратовчеди. сигурността на пътя е едно нещо, а пълненето на хазната е съвсем друго. забравих точните цифри, но в белгия и съседните и страни, определен процент от бюджета разчита на безумните глоби, т.е. ако нарушителите намалеят, каквато уж е целта на камерите, полицаите в храстите и т.н., то финансовото министертство закъсва...

  5. Анонимен
    #3

    Общото между Белгия и България е само буквата Б в имената. От там нататък - само разлики от тук до Луната. Щом единствената страна в Европа, която има осветени магистрали се отнася така критично към пътната си мрежа и към изискванията за максимална скорост, мисля, че ние спокойно можем да вдигнем нашата поне до 160 км/час.

  6. Анонимен
    #2

    Депутатите от мнозинството приеха две глупави, но и безотговорни решения:колите да се движат с фарове и през деня и увеличиха максималната скорост за движение по разнебитените пътища на България.Това ще увеличи разходите за пътуване с кола и ще увеличи катастрофите.

  7. Анонимен
    #1

    Бихме ги белгийците този път! През уикенда - 5 загинали, вчера - 4. Дайте да увеличим до 150 км/час. Тогава целта на "управляващите" ни разбойници - ДА НИ ЛИКВИДИРАТ - ще се сбъдне по-скоро.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.