Белгийски превозвачи се канят да чупят камиони с българска и румънска регистрация

Белгийски превозвачи се канят да чупят камиони с българска и румънска регистрация

Белгийски шофьори и собственици на транспортни фирми от района на Фландрия възнамеряват да нанасят тежки щети на товарни автомобили с българска и румънска регистрация, съобщи вестник "Соар", цитиран от БТА.

Изданието се позовава на анонимен източник, който пояснява, че тези намерения са свързани с нелоялната конкуренция на превозвачи от Източна Европа или на белгийски собственици на транспортни фирми, пререгистрирали дейността си в България и Румъния. В общия случай става въпрос за камиони с източноевропейска регистрация, които теглят ремаркета, регистрирани в Белгия.

Белгийските превозвачи се чувстват ощетени, тъй като колегите им от Източна Европа или регистрираните в държава от този регион работят срещу по-малко заплащане и внасят по-ниски данъци (например 10 процента в България). Недоволните възнамеряват да пукат гуми и да нанасят други щети, с които да направят движението на набелязаните транспортни средства невъзможно. Те уточняват, че не мислят да предприемат физическа саморазправа с шофьорите от Източна Европа.

Организацията на недоволните действа тайно, но се знае, че е основана по идея на мъж, чийто дядо бил собственик на фалирала транспортна фирма, който се самоубил заради неуспеха си. Към инициативата досега са се присъединили и шофьори от района на Маастрихт (Холандия). Набирането на сподвижници било в пълен ход, като се предлагали по 250 евро на онези, съгласили се да чупят източноевропейски камиони и да пукат гумите им.

За да обяснят повода на недоволството си, инициаторите (250-300 на брой досега) дават пример със свой колега, който бил собственик на 60 камиона, но в крайна сметка му се наложило да стане шофьор в градския транспорт в Брюксел, за да може да плаща кредитите си, след като се разорил. Те уточняват, че основната им цел ще бъдат камиони с източноевропейска регистрация и белгийски ремаркета, които работят на пазара в Белгия, а не толкова осъществяващите международни превози.

Споделяне
Още по темата
Още от Европа

Защо името на премиера се свързва с аферата с къщата в Барселона?