Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Белгийски превозвачи се канят да чупят камиони с българска и румънска регистрация

22 коментара
Белгийски превозвачи се канят да чупят камиони с българска и румънска регистрация

Белгийски шофьори и собственици на транспортни фирми от района на Фландрия възнамеряват да нанасят тежки щети на товарни автомобили с българска и румънска регистрация, съобщи вестник "Соар", цитиран от БТА.

Изданието се позовава на анонимен източник, който пояснява, че тези намерения са свързани с нелоялната конкуренция на превозвачи от Източна Европа или на белгийски собственици на транспортни фирми, пререгистрирали дейността си в България и Румъния. В общия случай става въпрос за камиони с източноевропейска регистрация, които теглят ремаркета, регистрирани в Белгия.

Белгийските превозвачи се чувстват ощетени, тъй като колегите им от Източна Европа или регистрираните в държава от този регион работят срещу по-малко заплащане и внасят по-ниски данъци (например 10 процента в България). Недоволните възнамеряват да пукат гуми и да нанасят други щети, с които да направят движението на набелязаните транспортни средства невъзможно. Те уточняват, че не мислят да предприемат физическа саморазправа с шофьорите от Източна Европа.

Организацията на недоволните действа тайно, но се знае, че е основана по идея на мъж, чийто дядо бил собственик на фалирала транспортна фирма, който се самоубил заради неуспеха си. Към инициативата досега са се присъединили и шофьори от района на Маастрихт (Холандия). Набирането на сподвижници било в пълен ход, като се предлагали по 250 евро на онези, съгласили се да чупят източноевропейски камиони и да пукат гумите им.

За да обяснят повода на недоволството си, инициаторите (250-300 на брой досега) дават пример със свой колега, който бил собственик на 60 камиона, но в крайна сметка му се наложило да стане шофьор в градския транспорт в Брюксел, за да може да плаща кредитите си, след като се разорил. Те уточняват, че основната им цел ще бъдат камиони с източноевропейска регистрация и белгийски ремаркета, които работят на пазара в Белгия, а не толкова осъществяващите международни превози.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

22 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #22

    Собствениците на камиони без значение с каква регистрация сигурно ще платят неустойката, ама и ще подадат оплакване в полицията и на нея няма да и е толкова трудно накрая да спипа шофьорите-вандали, и те да отнесат и гражданско дело, където да трабва да платят вредите си и отгоре. Ако искат да си търдят правата, да искат законодателни промени, дето да забраняват тая практика. Другото е шофьорска история.

  2. Анонимен
    #21

    Като идея отлично.В случая обаче има едни спънки,които се появяват примерно,когато на българският влекач със закачените блегийски прицепи му нанесат там иноя местните някоя вреда,която ще го забави в доставката на стоката и белгийският му работодател плати неустойката и така два-три пъти(ако ги издържи де,щото вече взе и да не се издържа дълго)и нам кво стаа след това.Скъперкин,демек дваж плаща.Та ето движението на цените на заплащане към истинските им стойности.Не,че по принцип не е лошо да се монтираш там дето мож да направиш дъмпинг и да минеш,но това са едни временни явления,които бързо се самопресичат.

  3. Анонимен
    #20

    Това е глобализацията и свободната конкуренция, която ни обясняваха колко е хубава. Когато обаче стане и става обратното сме описвани като диви варвари в западните медии. Това е положението.

  4. Анонимен
    #19

    №3:Да бате Ники,в чужда къща и керемидите бахтът.А иначе?Има си пазар на труда-търговски,транспотрен,услугджийски и всякакъв друг.Упражнява се срещу равностойност,винаги различна за различните часто на континента(изток,запад или север,юг).Квоо прайм?Спор.Разрешава се по някакъв начин.Нит на единия му се иска да работи за без пари,нит на другия му се седи за без пари.Някой ще изяде сапара.Обикновено сапара го гризка по-нахалния.

  5. Анонимен
    #18

    В обичайната си роля на идиота престъпник дето пречи на западния човек. Европейска солидарност е това.

  6. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #17
  7. Анонимен
    #16

    Не разбрах, защо източноевропейците само от България и Румъния са виновни? И други страни са от Източна Европа или масовата реклама, че всичко лошо в ЕС е от тези две страни, е в действие. И кой е виновен за това - циганите и политиците - не транспортните фирми.

  8. Анонимен
    #15

    "...Те уточняват, че основната им цел ще бъдат камиони с източноевропейска регистрация и белгийски ремаркета, които работят на пазара в Белгия, а не толкова осъществяващите международни превози..." Може би с този цитат трябваше да започне статията? Ние българите сме по-толерантни, но само спрямо руснаците. Как ли биха реагирали фламандците, ако бяха на наше място във Варна, дето почти всички брокерски и туристически агенции са собственост на руснаци?

  9. Анонимен
    #14

    А ако шофьорите-вандали нямат пари да платят, бизнеса им отива и можеш да ги наемеш като шофьори, хехе.

  10. Анонимен
    #13

    12ти, че за какво да го правят това - нищо не печелят. Далеч по лесно е да се оплачеш на белгийската полиция, те ще си свърщат работата и ти после ще заведеш гражданско дело и ще ти платят щетите, загубените ползи и нещо отгоре. Така става в цивилизованите държави.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.