Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Бетонен надлез се срути върху кола с две жени край Девня

6 коментара
Бетонен надлез се срути върху кола с две жени край Девня

Бетонни плочи от предпазно съоръжение край Девня паднаха върху кола с две жени, които се спасиха по чудо. Пострадалите са майка и дъщеря, съобщи МВР.

Тежкият инцидентът е станал на пътя Девня - Суворово, след като съоръжението е закачено от камион, който е превозвал багер.

Срутеното съоръжение, предпазва пътя от преминаваща над него въжена линия, по която се прекарват интертни материали.

Спасителни екипи извадиха затиснатите в леката кола жени. Пред бТВ шефът на варненската пътна полиция Петко Камбуров заяви, че и двете жени са с тежки травми на краката. Едната е откарана в болница. Предстои транспортирането и на другата.

Движението по пътя от Девня към Суворово беше временно спряно.

Липсата на правила и контрол за конвоиране на тежки товари e основната причина за тежкия инцидент край Девня, при който по чудо се размина без жертви, се казва в позиция на неправителствената организация "Европейски център за транспортни политики".

Налична е само Наредба №11 на МРРБ, в която е записано, че е достатъчно конвой да извършва превозно средство, на което се поставят сигнализиращ буркан и знак А39 на метална конструкция с малки размери.

Разрешителното за това действие се издава от агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и би следвало да означава, че маршрутът за превоз на съответния товар е добре проучен, а процесът е максимално обезопасен.

Добрите практики в Европа са резултат от адекватна нормативна база, което включва много аспекти. Сред тях са превозване на тежки и извънгабаритни товари през нощта, създаване на временна организация на движението с помощта на видни отдалеч мобилни електронни пътни знаци, наличие на поне един конвоиращ автомобил, а в повечето случаи и на два - отпред и отзад, посочват от Европейския център за транспортни политики.

Неправителствената организация отправя и няколко въпроса към институциите:

- Имал ли е водачът на камиона разрешително за превозване на багера, издадено от АПИ?

- Ако е имал такова разрешително, това ли е бил указаният маршрут?

- Ако е имал такова разрешително и това е бил указаният маршрут, дали е било обозначено наличието на съоръжение с височина, непозволяваща преминаването на камиона и неговия товар?

- Спазил ли е водачът всички указания в евентуалното разрешително?

- Не е ли време държавата в лицето на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИААА) да влезе в ролята си и да извършва адекватен контрол при превоза на такива товари?

- Каква е координацията между АПИ и ИААА по отношение на превоза на такива товари?

- Не е ли време спешно и незабавно нормативната уредба да бъде преразгледана и поправена в съзвучие с добрите и адекватни европейски практики?

- Кой ще носи отговорността за нанесените на двете жени емоционални, физически и материални щети, както и за материалните щети по пътната инфраструктура?

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. roser
    #6

    Още в заглавието има фундаментална грешка. МОСТ е съоръжение, което свързва 2 отдалечени точки, между които има географско образование с определена денивелация. Това тук не е МОСТ, а предпазно съоръжение. Над пътя по въжена линия минават вагонетки с по няколко тона сода и на мястото, където преминават над пътя е изградено въпросното съоръжение, в случай на инцидент с вагонетка или с въжената линия. Подобни съоръжения има и в планините, където предпазват от лавини. Аман от неграмотни драскачи и журналисти.

  2. ABV
    #5

    А прави ли Ви впечатление, че все по-често пешеходци ходят по автомобилното платно, въперки че точно на 50см от тях има тротоар? Също така, колко ловко се шмугват между огражденията само и само да не минат още 15 метра до пешеходните преходи!

  3. ABV
    #4

    Свиквайте с подобни и други техногенни катастрофи, защото ще стават все по-често. След офицялното превземане на държавата от мафита преди 21 години наблюдаваме системна пълна мърлящина във всичко; циганизирано, чалганизирано, дебилно население, което не се съобразява с никакви правила и стандарити; отказ на държавата да упражнява какъвто и да е контрол. Нщма как да не се случват подобни "инциденти"!

  4. Антон
    #3

    Това е един от трагичните примери за примитивизма в който битува това население в БГ. И статията завършва с: Шофьорът не е преценил, че машината ще удари носещата конструкция на естакадата. Току що по БНР, коментар на "журналисти": "едната", "другата", "по-младата" - така виждат пострадалите жени.... Ако шофьорът не е знаел височината на товара при наличие на задължителен знак - изгаря. Ако липсва задължителен знак за допустим габарит във височина - изгаря Пътното.....

  5. Dante Alighieri
    #2

    Поредната провокация на Костов!

  6. milan
    #1

    Всички нещастия на хората, идват от тяхното невежество.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.