Без нови кръстовища в София заради лобистки разнобой в ГЕРБ

Едва 7.4 млн. лв. са вложени в ремонт на улици при планирани 50 млн. лв. през 2011 г.

Без нови кръстовища в София заради лобистки разнобой в ГЕРБ

Столична община е изпълнила по-малко от половината от заложената си строителна програма за 2011 г. При план от 320 млн. лв. реално са изпълнени обекти за 167 млн. лв., което се дължи основно на строителството на метрото, което става със съфинансиране от еврофондовете. Това показва публикуваният отчет за изпълнението на капиталовата програма на общината на сайта ѝ – www.sofia.bg.

Около 20 са обектите в общинската строителна програма, срещу които стои нула за изпълнението им през миналата година. Усвоените средства от банкови заеми са шест пъти по-малко от заложеното. При план 130 млн. лв. са похарчени само 25 млн. лв.

Столичното кметство е било силно в закупуването на техника за информационната система на общината, за видеонаблюдение в паркове, детски градини и училища, както и други машини. В същото време обаче търпи пълно фиаско в изпълнението на строителните обекти, с изключение на метрото.

За четвърта година кръстовищата на две нива се отлагат

Четвърта поредна година София няма да има кръстовища на две нива, които трябваше да отпушат задръстванията на три възлови места. Причината е разнобой сред лобитата на ГЕРБ в общината. Част от съветниците на ГЕРБ искат част от парите да се пренасочат за нови возила в градския транспорт. За тях има предвидени средства по оперативна програма “Регионално развитие”, но парите се оказали недостатъчни.

За трите кръстовища на две нива беше теглен заем от 42 млн. лв. от Европейската инвестиционна банка. Към момента единственото такова кръстовище, което се строи от 2009 г., е в жк.”Младост”. Неговият пуск обаче непрекъснато се отлага от общината, която се забави с отчужденията и в крачка преработва инвестиционния проект.

Другото кръстовище на две нива на бул.”Драган Цанков” и “Алея Яворов” въобще не е започвано.

Третото кръстовище на две нива при Лъвов мост пък ще постави рекорд по неизбиране на изпълнител, след като повече от половин година общината не успява да отвори ценовите оферти. Според зам.-кмета по транспорта Любомир Христов причината е в сложността на процедурата и големия обем работа на комисията. За сравнение търговете за магистралите приключват в рамките два, три месеца.

Така за миналата година при планирани 13.2 млн. лв. за трите кръстовища на две нива са били усвоени едва 2 млн. лв., според отчета.

София не е направила нито един ремонт и на планираните кръстовища, за които са били предвидени около 1 млн. лв. през 2011 г. Целият списък с осем обекта просто е копиран и преместен за изпълнение през 2012 г. Сред тях са изграждането на кръстовището между улиците “Луи Айер” и “Хенрик Ибсен”, кръгово движение на ул.”Пушкин” и “Даскал Стоян Попандреев”, както и при булевардите “Г.М.Димитров” и “Драган Цанков”.

Пълно фиаско с уличните ремонти

Близо 50 млн. лв. са били планирани за ремонт и изграждане на улици, но реално са похарчени едва 7.4 млн. лв.. Това не пречи на столичния кмет Йорданка Фандъкова да обяснява как годишно общината дава по 26 – 27 млн. лв. за пълнене на дупки.

Нито лев не е даден за направата на улици в “Малинова долина”, където хората газят кал до колене при всеки по-обилен дъжд. Не са направени планираните пробиви на булевардите “Петър Дертлиев”, “Царица Йонна” и “Климент Охридски”, които се обещават от години. Няма финансиране и за продължаването на бул.”Андрей Сахаров” от бул.”Андрей Люпчев” до ул.”Св. Киприян”, който трябва да отпуши задръстванията в жк.”Младост”. Същото е положението и с изграждането на бул.”Тодор Каблешков” от бул.”България до ул.”Луи Айер”. Новият надлез над ул.”Адам Мицкевич” пък остава за тази година.

За ново улично осветление и тротоари Столична община също не е дала нито лев през миналата година. В същото време непрекъснато се представят проекти и програми за енергийно ефективно осветление. Зам.-кметът по транспорта Любомир Христов нееднократно обещава, че до края на януари 2012 г. ще бъдат внесени документите за избор на концесионер на уличното осветление така, че да се инвестира в остарялата мрежа. Вече сме март, но това така и не се случва. Вместо това Христов бърза с гласуването на новите двойно по-високи цени за паркиране в синя зона и за картите за градски транспорт, които предстои да бъдат одобрени в четвъртък от общинския съвет.

Copy – paste за ремонтите през 2012 г.

Програмата за основен ремонт на улиците и булевардите в София през тази година отново е сopy – paste от минали години, като този път планираният бюджет е значително редуциран на 5 млн. лв.

Първи в списъка от 20 обекта е ремонтът на моста на бул.”Климент Охридски”, който чака ред от 2010 г.

Осеяните с дупки и кръпки основни булеварди, с голяма интензивност на движение - “Владимир Вазов” и “Ботевградско шосе” и през тази година няма да бъдат направени, защото са планирани едва 2 млн. лв. Общо за основния им ремонт са необходими 22 млн. лв., като плановете на Столична община са това да се случи до края на 2014 г.

Още от Бизнес

Какво се крие зад истерията с "отнемането и продаването на деца"?