Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Без оставки за скандално високата лихва на “Карат С”

6 коментара
Без оставки за скандално високата лихва на “Карат С”

Случаят със скандално изчислената висока лихва за спонсора на ГЕРБ “Карат С”, от която столичани щяха да бъдат ощетени с 2.65 млн. лв., приключва с леки наказания по ниските етажи на властта поне засега.

Заместник- кметове на транспорта в София Любомир Христов и на финансите Дончо Барбалов, които бяха вносители на предложението за сгрешената лихва, са наказани с предупреждение за уволнение, съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова. Опозицията в Столичния общински съвет поиска оставките на двамата заместници на кмета.

Фандъкова иска още зам.-директорът на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Николай Костов и Методи Аврамов, директор на дирекцията, направила грешните изчисления, да подадат оставки. Костов заяви пред Mediapool, че първо иска да проведе още една среща разговор с Фандъкова, преди да вземе решение. Той не пожела да разкрие неговата версия за случая.

Фандъкова ще настоява и за освобождаване на екипа, който е работил по изчисляване на лихвите. Това решение обаче трябва да се вземе от директора на Центъра за градска мобилност, уточни столичният кмет.

Сгрешената лихва за "Карат С" е техническа грешка в начина на изчисление, а не в подадената информация. Това е показала разпоредената от кмета проверка на случая. Според Фандъкова скандалът е политически.

Проверката е установила, че лихвата е била сметната от Центъра за градска мобилност и предложението е внесено в Столичната община от тогавашния директор Николай Костов през юли 2012 г. Докладът, с който трябваше да се развали договорът между общината и “Карат С”, която обслужва 16 линии на градския транспорт, е внесен от зам.-кметовете на финансите Дончо Барбалов и на транспорта Любомир Христов. Предложението беше за изплащане на близо 10 млн. лв. задължения на общината към превозвача, както и лихва от близо 3.3 млн. лв. за периода от 1 януари до 30 юни 2012 г.

Въпреки протестите на опозицията, че лихвата е прекалено завишена и не е ясно на каква база е изчислена, мнозинството от ГЕРБ прие доклада. След запитване на общинския съветник от БСП Георги Кадиев и закана да сезира прокуратурата Фандъкова внесе доклад с искане за отмяна на взетото решение. Причината беше, че реалната лихва, според изчисления на вътрешната одитна структура на общината, е 632 хил. лв. С отмяната на решението е било преустановено нанасяне на щета от 2.65 млн. лв. на общината.

Според Фандъкова в ЦГМ е била нарушена “нормалната субординация” и справките не са били подписани нито от тези, които са ги правили, нито от тези, които са ги проверили. Вероятно там заповедите се дават устно и не са спазени правилата и процедурите, недопускащи грешки и злоупотреби, каза Фандъкова. Тя отново повтори, че няма да допусне общественият интерес да бъде заменен с корпоративен.

След като през 2008 г. управляващото мнозинство от ГЕРБ и тогавашният кмет Бойко Борисов раздадоха градските линии за осем години на фирми, близки на управляващите, сега върви обратният процес на прекратяване на договорите с искания за високи неустойки.

Самият собственик на "Карат С" Миролюб Столарски, който се оказа агент на ДС, заяви, че общината му държи не 3 млн. лв. лихви заради забавените плащания , а двойно повече.

Фандъкова обаче обеща, че ако се стигне до прекратяване на договорите с частните превозвачи, всички изчисления ще бъдат направени стриктно. Освен това се планира да бъде направен финансов и правен анализ на изпълнение на договорите.

Междувременно общинският съветник от БСП Георги Кадиев сезира прокуратурата за случая. “Стана ясен опитът на администрацията да ощети Столичната община и софиянци със 2.65 милиона лева, като жест към спонсор на ГЕРБ”. Така започва сигналът на Кадиев до прокуратурата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #6

    ! "Фандъкова обаче обеща, че ако се стигне до прекратяване на договорите с частните превозвачи, всички изчисления ще бъдат направени стриктно." ! Това значи, че досега изчисленията са правени 'на коляно' преди да се внесе съответния документ за подпис и няма гаранция за обществения интерес; по-право гарантирано е, че сме обирани системно.

  2. Анонимен
    #5

    НЕкои ДС-креатури се опитват хитро да доят софиянци.

  3. Анонимен
    #4

    rasbira se nama da ima ostavki inatsche sche se rasbere koi e kral i kolko

  4. Анонимен
    #3

    Кадиев, та Кадиев - в Медиапул с това име започвате и завършвате материала - колко струва услугата?

  5. Анонимен
    #2

    абе, сладурчета, как го написахте това заглавие "без оставки" като се взимат оставките на поне 5-6 души, а двама от тях и директори. Или за човек броите от определен пост нагоре?

  6. Анонимен
    #1

    Без оставки, само с уволнения.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.