Безплатното паркиране около Националния стадион се ограничава

Безплатното паркиране около Националния стадион се ограничава

Столичната община ще ограничи безплатното паркиране около националния стадион "Васил Левски". В момента това е най-големият безплатен паркинг в центъра на София, а всички улици наоколо са в зелената зона, където за час престои се плаща 1 лев.

Общинският съвет реши в четвъртък да даде част от пространството около Националния стадион - между метростанцията и спортното съоръжение, на общинското дружество "Пазари Запад" за стопанисване. Причината е, че освен паркинг това място се използва и като пазар за спортни стоки в почивните дни.

Общинската фирма трябва да сложи бариера и да контролира достъпа до безплатния в момента паркинг. Там ще бъдат разчертани около 100 места за паркиране, които да се ползват през седмицата, а събота и неделя мястото ще е само за целите на пазара за спортни стоки.

Цената за паркиране ще бъде определена от "Пазари Запад", но вероятно ще е в рамките на 1 лев на час, колкото се плаща за зелената зона, обясни един от вносителите на предложението Николай Стойнев (ГЕРБ). Той добави, че всичко се прави, за да се въведе ред в пространството около стадиона, тъй като в момента там трудно се минава дори и пеш, а това затруднява достъпа до Борисовата градина.

Стойнев обясни още, че пространството зад стадиона няма да е част от платения паркинг на "Пазари Запад". Неговото ползване щяло да се уреди с разговори с Министерството на спорта, чието дружество "Национални спортни бази" стопанисва стадиона. Идеята била да се осигури достъп за нуждите на спортния обект и на работещите в него.

Засега общината няма да слага ред в по-малкия безплатен паркинг между стадиона и езерото Ариана. Въпросът за него щял да се обсъжда по-късно и там остава възможността за безплатно паркиране. Мястото там обаче е доста по-малко.

Това не е първият път, в който общинският съвет се занимава с паркинга около стадиона. На два пъти съветниците не гласуваха предложение мястото да бъде дадено за стопанисване на спортното министерство. В същото време в момента тече процедура за приемането на подробен устройствен план на Борисовата градина, който трябва да реши и въпроса дали около стадиона въобще да може да се паркира. Стойнев обясни в четвъртък, че бъдещият платен паркинг на "Пазари Запад" ще действа за 3 години, докато най-накрая бъде достроен паркингът срещу сградата на Българското национално радио в близост и се реши въпросът с паркирането около Борисовата градина.

На заседанието си в четвъртък съветниците приеха и новата наредба за градския транспорт. С нея се намаляват глобите за гратисчии, които вече ще са 30 лева в превозното средство и 50 лева за акт, написан на свален пътник. Въвежда се и нощният транспорт, който тръгва от 7 април и ще струва 2 лева на нощ за всички линии. Наредбата подготвя и за новата система за електронно таксуване, която ще е готова най-рано през 2020 г. Въвежда също зеления билет, с който може да се пътува по-евтино при дни с много мръсен въздух.

Още по темата
Още от България