Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Безрезултатни конструктивни преговори между стачници и БДЖ

Синдикатите не харесаха идеята за бонуси за свършена работа срещу намаление на нощния труд

7 коментара
БГНЕС

Вторият ден на преговори между ръководство на БДЖ и синдикатите приключи без споразумение за край на продължаващата осми ден стачка, въпреки мнението на двете страни, че разговорите този път са били конструктивни. В крайна сметка влаковете ще спрат в интервала от 8 до 16 часа и в петък – за девети пореден ден.

 

“За мен това бяха доста конструктивни разговори от много време. Това бяха най-конструктивните разговори и те навлязоха в много конкретика. Ако намерим решение, то ще бъде в полза на работника. Изчистихме много точки от стачното споразумение. Разбрахме се по графика за погасяване на задълженията, осигуряване на облекло и обувки. Що се касае до нашето предложение по Колективния трудов договор, ако днес не се споразумеем, ще се споразумеем в други дни”, каза след разговорите шефът на директорския борд в БДЖ Владимир Владимиров.

 

Председателят на железничарския синдикат към КНСБ Петър Бунев се съгласи, че преговорите са били конструктивни, но профсъюзите няма да оттеглят искането си да се преподпише стария Колективен трудов договор от 2009 г. Другият спорен въпрос е съкращенията в железницата да се съгласуват с профсъюзите.

 

Синдикатите отхвърлят предложението за нова система за заплащане в железницата, обвързана с резултатите, ако тя доведе до намаляване на доходите. Няма съгласие и с предложението за намаление на допълнителното заплащане за класа прослужено време от 1 % до 0.6 %.

 

Другите предложения за намаления на доходи са за нощния труд и за изминати километри. Това няма как да бъде прието. Надявам се, че ще намерим отговор на тези въпроси, каза Петър Бунев.

 

Изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев каза, че също е доволен от днешния разговор. Постигнахме споразумения по доста въпроси. Старият КТД няма как да бъде подписан, той води дружеството към тотално разпадане, каза Недев.

 

От ръководството на БДЖ подчертаха, че намаление ще има в допълнителните възнаграждения, а не в основните. Те обявиха предложението си за създаване на фонд, от който ще се заплащат допълнителните възнаграждения на работниците до края на 2012 година, като ще се заплащат на тези, които реално ще допринесат с нещо за БДЖ.

 

Намаленията на допълнителните възнаграждения ще спестят на дружеството от 10 до 15 млн. лв., изчисляват шефовете му.

 

Позицията на Петър Бунев беше, че приемат новата система на заплащане, но не могат да позволят това да се случи чрез намаление на доходите на служителите.

 

От ръководството на БДЖ съобщиха, че предвиждат мерки за повишаване на производителността на труда, за решаването на проблема с кражбите и на проблема с безбилетните пътувания. Решението на този проблем ще даде още около 5 милиона лева на година, каза Владимир Владимиров. На въпрос какви са сроковете за постигане на споразумения по КТД, ръководството на БДЖ съобщи, че чакат синдикатите да обмислят предложенията, които им бяха дадени днес.

 

Преговорите ще продължат утре от 15.00 часа, но ще бъдат закрити, защото се смята, че по този начин ще бъдат по-конструктивни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. люк
    #7
  2. Анонимен
    #6

    БДЖ, както "Кремиковци", "Балкан", "Булгартабак", са творения на социалистическата гигантомания. А това означава нерентабилност, неефективност, безстопанственост, корупция, кражби, или с други думи "куче влачи, диря няма".

  3. Анонимен
    #5

    Тоя отворко който е писал в 12.45 на 01.12.2011 година е една от многото овци в България, и заради такива като него в България е такъв хаус. Тая мижитурка сигурно никога не е отстоявал правото си, или просто е дете на някой велик татко, на когото всичко му е поднесено на тава и не знае дори как да си изтрие задника след като се е насрал.

  4. Анонимен
    #4

    Dano da prodaljat da stachkuvat i dano da gi zakriat nai-nakraia. Kato ostanat na ulitsata do edin, neka togava se jalvat na sindikatite.

  5. Анонимен
    #3

    до 2 С една дума ОФ ...и национализация.

  6. Анонимен
    #2

    Ние ще се оправим, когато се обединят железничарите и превозвачите с пътниците, лекарите със своите пациенти и учителите с родителите, т.е. цялата нация срещу частните монополисти, местните феодали и мутрите, които се обединиха с корумпираните депутати, министри и магистрати чрез тайни масонски ложи и създадоха така наречената невидима паралелна власт, оглавявана от посредствеността, която коли и беси и реално ни управлява.Това обединяване на цялата нация срещу тази невидима паралелна власт може

  7. Анонимен
    #1

    Петър Бунев е един от малкото истински сидикалисти. Не случайно само неговия синдикат успя да направи истинска стачка в овчедушна България

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.