Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Биг брадър" и за техническите автопрегледи

7 коментара
"Биг брадър" и за техническите автопрегледи

И техническите прегледи на автомобили да се записват с камера, предвиждат промени в Закона за движение по пътищата, обявени в сряда от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).

Ден по-рано от ведомството представиха идеята си обучението и изпитите на кандидат-шофьорите също да се записват като по този начин автошколите се задължават да се оборудват с камери, GPS-и, софтуер и компютри.

Собствениците на пунктове за технически прегледи също ще са длъжни да монтират камери, с които да записват не само проверката на автомобила, но и вписването на данни от нея. Това ще става с монтиране на камера в офиса на ръководителя на дейността, уточняват от транспортното ведомство.

"Публична тайна е, че голям процент от прегледите за техническа изправност на автомобилите в България са фиктивни. Често автомобилът не стига до пунктовете, въпреки че това документално е отразено”. Това каза и.д изпълнителният директор на ИА "Автомобилна администрация” Любомир Христов при демонстрация на новата система за контрол на техническите прегледи.

Промените в закона предвиждат да се персонализират отговорностите на служителите, извършващи технически прегледи.

Към момента прегледът се извършва от комисия от трима членове, чиито функции не са регламентирани. Лицата преглеждат едно и също нещо едновременно и съответно носят колективна отговорност или безотговорност.

МТИТС предвижда да се премахне комисията и да се вмени отговорност на едно единствено лице – техническия специалист, който ще извършва целия преглед и ще носи отговорност за заключенията по отношение на техническата изправност на автомобила. Ръководителят на дейността ще отговаря за това, че техническото лице е проверил автомобила, идентифицирал е превозното средство, отразил е документално всички изискуеми данни – платен пътен данък, различните задължителни застраховки, които трябва да бъдат платени от собствениците на автомобили.

Друга новост е отнемането на разрешителното за извършване на периодични прегледи на организации, които са издали документ, удостоверяващ техническата изправност на автомобила, без да бъде извършен самия преглед.

Към момента разрешението се отнема при установяване на две еднакви по вид нарушения с влезли в сила наказателни постановления.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Korector
    #8

    tam ve4e pregleda e min 45 min i kola po4ti ne moje da mine po-dokumenti, zashtoto mogat da zatvoriat servisa. Pri vlizane na kanala, daannite na kolata sa ve4e vkarani v PC i pregleda zapo4va. Posledno ne]o, koeto se pravi e zamervaneto na gazovete za okolo 5-15 min i sled kato prilkyu4i vsi4ko se avtomati4no izliza razpe4atka ot PC s reshenie MINAL/NeMinal i ako si neminal ti davat 14 deni srok da se popravish, ako ne uspeesh. kolata ti avtomati4no ne e v dvijenie i tova e otrazeno v zentarlnia registar na preg;ledite i skrito-pokrito niama!!

  2. окото
    #7

    "Биг брадър" и за - прегледите на плавателните съдове. "Биг брадър" и за изпитите на морските лица. "Биг брадър" и в офисите и директорските кабинети, защото кълбото от там се разплита.

  3. Кико
    #6

    А защо изобщо трябва да се правят прегледи?

  4. Авуски
    #5

    герб се чуди от къде да изкара пари

  5. Р.
    #4

    Преди година колата ми мина на преглед с една запалена цигара на газанализатора, щото едната дюза беше умряла. Любопитното беше, че на газ колата беше с 2-3 пъти по-ниско съдържание на вредни вещества от допустимите когато е на бензин. Т.е. за какво говорим? А и изобщо самият принцип за определяне на изгорелите газове е силно порочен. Да не говорим, че не е трудно да се настрои колата, с добавки в бензина и настройки да излезе "супер еко" на прегледа, а после си връщаш старите и "пилиш гуми".А за принципа да има различни категории коли и за едни да е допустимо с пъти по-високо съдържание на вредни вещества е меко казано смешен и порочен.

  6. Песимист
    #3

    Хайде да си говорим с мярка - откъде ще намерите толкова камери и как ще следите какво става навсякъде. Или трябва да станат още гафове като тези с отвличанията, за да разберете, че принципните решения не означават решения по принцип - някой трябва да работи, не само да спи пред камерите. А и не всички камери работят, нали? Някой бандит да е пострадал от камери по кръстовищата или по пътищата? Мисля, че плашим гаргите.

  7. az
    #1

    Не е ли време и в техните кабинети да монтираме камерки? Даже за по сигурно и в домовете им

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.