Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Билети за влак вече ще се купуват и през интернет

5 коментара

"Български държавни железници" ЕАД започва от днес продажбата на билети за спални, кушет и седящи места за влакове, които пътуват в страната и чужбина, съобщиха от дружеството. Засега системата на железниците позволява само онлайн плащане на билета, а самия документ трябва да се вземе лично от пътническите бюра или да се поръча по пощата.

Системата за електронно разплащане на влаковите билети изисква регистрация на сайта на Международното пътническо бюро Рила. Чрез имейл клиентът изпраща заявка за броя на билетите по избраната от него дестинация и до два работни дни получава оферта с цена.

Плащането става чрез дебитна или кредитна карта (VISA, MasterCard, Maestro и БОРИКА) не по-късно от 5 дни преди датата на пътуването и 7 дни, когато клиентът смята да ползва пощенска услуга, за да си получи билетите. Това оскъпява поръчката с 4.80 лв., а към цената на билета се добавят и банковите такси.

От БДЖ обясниха, че представената във вторник услуга е само първият етап от цялостно нова система за продажба на истински електронни билети, която ще заработи до края на годината. До момента дружеството е инвестирало 30 хил. лева, а разработването на цялата система ще струва около 1.1 милиона лева, обясни Стефчо Събчев – управител на "Пътнически превози".

По думите му "има само 16 офиса на бюро "Рила" в страната. Не за всеки е удобно да отиде на място, за да си направи резервация на билет. Голяма част от нашите клиенти ще ползват тази система. Действително системата не е завършена, защото все още наши служители обслужват тази заявка, а не интегрирана система с бази данни. В момента такава система се разработва".

До края на годината не се предвижда увеличаване на цените на билетите за влаковете, каза изпълнителният-директор на БДЖ Пенчо Попов.

За да ограничат пътуването без билети във влаковете, БДЖ предлага Националната агенция за приходите (НАП) да събира парите от глобите, наложени на нередовните пътници. Събчев обясни, че екземпляр от всеки издаден констативен протокол или акт трябва да отива в НАП, където да събират парите от акта. "Тези пари, дори да не ги върнат на БДЖ, те във вид на субсидия ще дойдат отново при "Пътнически превози", каза Събчев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. pmg
    #6

    E takava sistema sam siguren che moje bi v nachaloto na 90-te moje i da e sashtestvuvala niakade v zapadna evropa...

  2. znam
    #5

    На нета? :) Щото на влаковете в България е около 45-50 км в час. Няма майтап!

  3. 21 vek
    #4

    cenite na biletite ne otgovariat na usloviqta na putuvane v 21 vek.Spirat na vs. palanka,toaletnite mrusni, nqma climatik,koridorie pulni s ko6nicari i denkove...

  4. mdh
    #2

    Тези хора в кой век живеят?

  5. хе
    #1

    създадена от държавата

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.