Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Бивш шеф на Авиоотряд 28: Правителственият "Фалкон" може да лети още 100 години

"Обработва се общественото мнение, за да се оправдаят 50-60 млн. долара за нов самолет"

13 коментара
Бивш шеф на Авиоотряд 28: Правителственият "Фалкон" може да лети още 100 години

Правителственият самолет "Фалкон" може да лети още 100 години, ако се поддържа правилно. Това заяви пред бТВ бившият шеф на Авиоотряд 28 Цвятко Луканов. Според него с честото говорене за повреди на машината правителството се опитва да оправдае бъдещи харчове от 50-60 млн. долара за нов самолет.

Преди дни правителството възложи на Авиоотряд 28 да направи проучване за покупка на нов самолет. Това се случи след поредната повреда на "Фалкона" – а. Миналия месец самолетът, с премиера Бойко Борисов на борда, бе приземен ръчно, след като навигационната му система отказа. Тогава началникът на авиоотряда Тодор Коджейков заяви, че трябва да се купи нов.

"Кой каза, че е отказала навигационна система. Никаква навигационна система не е отказала, отказал е един дисплей. Имам чувството, че се обработва общественото мнение, за да се оправдаят тези 50-60 млн. долара, колкото ще струва един нов самолет", заяви Луканов.

Според него липсата на хангар, в който да се държи машината, най-големият проблем. Изграждането на такъв бе посочено и в правителственото решение за проучване на покупка на нов самолет.

"Фалкон"-ът е купен пред 20 години от РВД за 22 млн. долара, обясни Луканов. Според него машината има неограничен технически реусрс при добра поддръжка.

Все още не е ясно колко би струвал нов самолет, заяви пред Нова телевизия вицепремиерът Томислав Дончев.

"На ръководството на Авиоотряд 28 е възложено да направи проучване и да проведе преговори. Когато те приключат, ще имаме конкретни параметри. За лукс не може да става дума, говорим за малък самолет. Не е заложен като разход все още", заяви той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Седмаков
    #13

    Правителственият "Фалкон" може да лети още 100 години. ако в него не е Бойко Борисов.

  2. Zlatan
    #12

    България каруца не може да направи, но дежурните разбират от авиация и самолети. Бившият шеф ,специалист говори, но не, той живеел в комунистическите години. Бойко купувай нови самолети, вдигай данъци и цени. Мнго си прав, това тъпо племе разбира само от стрижене. Така е с овцете.

  3. ефрейтора
    #11

    Не критикувайте този въздушен ас . Авиоотрядът е създаден през1972 г.-28 години след 9 .09. 1944г и затова се нарича така , а този образ живее още в тези години...

  4. [email protected]
    #10

    Споко,сега чета статия от "бившия шеф на Авиооттряда Цвятко Луканов",който там ни убеждавал колко по добър самолет е Грипен за нас отколкото Ф16.ИЗводите от коя партия е този,всеки сам да си прави!

  5. lindentown
    #9

    Фалкон-а е отличен самолет, който е може би най-популярното возило сред бизнес и политическите лидери. Това, което ББ и вифаджиите около него (като Коджейков) не знаят, е че заради електрониката е необходимо всеки самолет, особено който не се изполва всекиденевно, да се подслонява в хангар, в който има определен и по-постоянен климатичен режим. Така както за компютърните системи са неодходими центрове за дата ( изчилителни центрове), където се поддържат специфични температурни и вентилационни режими.

  6. [email protected]
    #8

    Медията една снимчица на правителствения Фалкон не открихте ли че слагате Еърбъса?!

  7. [email protected]
    #7

    Трябва да си пълен деб.ил,за да говориш глупости,как Фалкона можел да лети още 100 години. Трябва да изчакаме непоправима авария във въздуха и да умрат хора,за да каже някой.Ей този самолет що не го смениха до сега?!И Не забравяйте че,освен от правителството,този самолет се ползва от президента,журналисти,и всякакви различни официални лица!

  8. bgp
    #6

    В Парламента всички сме виждали Баш Бабаита ,по репортажите с охранителя си зад него ! В Европейския Парламент е същото, охранителят го следва ! От кого го охраняват там ?Режимът за вход в тези сгради е специален !Не съм виждал такава охрана за представителите на другите държави ! А когато кара джипа .... е подложен на риск , който обезсмисля останалите 23 часа плътна охрана ! Съратниците на Баш Бабаита , Илия Павлов , Георги и Васил Илеви , Доктора, Кюлев ..... и всички убити мафиоти , се движеха с армия от охранители и пак намериха начин да ги убият ! Ама нали не плаща той заплатите на охранителите-слуги , а ние !

  9. Дядо ми Петър
    #5

    Може, ама на Рапонът му се е изхабила седалката. От дебелия му цвайтер.

  10. eks
    #4

    Както нашият обича хубавите коли, така този самолет му се струва като Запорожец спрямо БМВ примерно а е важна личност и не може така. Какво са 50-60 милиона за покритие на егото?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.