Заради Covid-19

Бизнесът иска Слънчев бряг да се рекламира като място за лечение на респираторни заболявания

Настоява още ваучерите за храна да станат за храна и почивка

Бизнесът иска държавата да рекламира курорта Слънчев бряг като място за лечение на белодробни и респираторни заболявания, а 1% от приходите за туризъм да отиват за реклама. Това съобщиха от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА).

Бизнесът предлага още ваучерите за храна да станат ваучери за храна и почивка. Иска и подпомагането от 35 евро за седалка при чартърните полети да действа две години.

Въздухът в Слънчев бряг бил целебен

Има научни доказателства, че въздухът от Свети Влас до Несебър е целебен, казва заместник-председателят на БХРА Веселин Налбантов. По думите му не случайно през 60-те и 70-те години на миналия век именно в Слънчев бряг са излекувани хиляди болни от малария и туберколаза и благодарение на уникалния климат тези заболявания у нас изчезват.

Хотелиерите от Слънчев бряг, Несебър и Свети Влас са готови да посрещнат безплатно група от учени, които в рамките на 10-14 дни да направят съответните изследвания, да донесат нужната апаратура и да потвърдят научните факти, доказани преди десетилетия от техни колеги, допълва Налбантов.

Според него Министерство на туризма трябва да използва този факт, за да привлече гости. Освен това в бъдещата реклама за курорта трябва да се постави акцент на факта, че в българските хотели това лято не е имало нито един заразeн с Covid-19.

Такава рекламна кампания може да спаси туризма ни в условията на пандеамия и да превърне морските ни курорти в четирисезонна дестинация, смята Налбантов.

Той посочва, че това лято хотелите в Слънчев бряг са отворили, за да се спаси имиджа на курорта, въпреки ясното осъзнаване от страна на собствениците, че ще работят на загуба.

Налбантов смята, че за да подпомогне бизнеса, държавата трябва да прехвърли собствеността върху алеите и инфраструктурата в Слънчев бряг от частното държавно дружество "Слънчев бряг" АД към общината.

В момента събраните средства от туристически данък не се харчат целево, а парите от такси изтичат някъде, тъй като държавното дружество е на загуба от 12 години, каза заместник-председателят на БХРА. Той посочи още, че заради държавното участие в дружеството то не може да се възползва и от еврофинансиране.

Ваучерите за храна да станат и за почивка

Междувременнопредседателят на БХРА Георги Щерев припомни и дългогодишна идея на организацията да се отделят всяка година 1% от приходите на туристическия сектор за реклама.

"Ако тези средства не се харчат правилно, особено в настоящия момент на безпрецедентна криза за индустрията, от тези пари няма да има смисъл. Затова от БХРА настояваме само малка част от предвидените за национална туристическа реклама средства да се дават за имиджово промотиране на България като дестинация чрез клипове и спотове в големите международни масмедии", коментира Щерев.

Според него най-работещата в кризата мярка, макар и финансирана не от средствата за промотиране на България, би било да се разшири обхвата на ваучерите за храна и те да станат такива за храна и почивка.По този начин всеки българин ще избира за какво да харчи допълнителните необлагаеми средства към заплатата му, посочи Щерев.

Според него от парите за реклама трябва да бъдат отделени средства за финансиране на ваучери за здравна превенция, каквато идея инициираха и от Българския съюз по балнеология и спа туризъм. До подобни ваучери трябва да имат достъп всички българи, защото по този начин едновременно ще се инвестира в здравето и работоспособността на нацията, а в същото време ще се подпомогне и туристическия сектор, който е сред най-засегнатите от кризата, посочва Щерев. Той дава пример, че от подобни привилегии в САЩ се възползват държавните чиновници, за които допълнителните екстри са и основна причина да предпочетат тези постове пред често по-добре платените частни позиции.

Помощта от 35 евро за седалка да действа 2 години

Според БХРА има още три важни мерки, които трябва да бъдат предприети за стимулиране на туроператорте и увеличаване на интереса на потребителите към ваканции у нас. Едната е да се разшири и усъвършенства помощта от 35 евро за заета седалка в чартъните полети. Другата е да се отделят пари за директно финансово подпомагане към туроператорите за всеки пристигнал у нас турист. Третата предвижда със средства от бюджета за национална реклама да се покрие част от стойността на входящите визи за България.

Относно програмата за подпомагане на чартърните полети към България е нужно да се вземе една постоянна нотификация за мярката от ЕК, така че тя да има действие поне 2 години, а не както сега да се иска зелена светлина от Брюксел на всеки 6 месеца, казва Щерев. Настоящата ситуация води до забавяне и несигурност при планиране на полетите, тъй като ранните цени за ваканции у нас вече са обявени, а все още няма яснота за това дали довеждащите туроператори ще получават и занапред тези 35 евро на заета седалка, обясни Щерев. Така реално клиентите не ползват това намалението, каквато е целта на мярката и ваканциите у нас не стават по-привлекателни, допълни той.

От години БХРА настоява директната помощ да е не само за пристигнали туристи със самолет, а за всички чужди гости, избрали да почиват в България. Предлагаме да се дават между 10 и 15 евро на пристигнал турист, независимо с какъв транспорт идва той, ако отседне в хотел или друго място за туристическо настаняване поне седмица, обясни Щерев. Според него подобна мярка може да се финансира именно от бюджета за туристическа реклама.

Възможностите на големите туроператори да промотират дестинация България са много по-големи от тези на самата държава, тъй като те имат опита и каналите за това. Заделени за тази цел тези средства биха били похарчени много по-ефективно и биха довели до по-добър резултат от хвърляните сега милиони за телевизионни клипове, дмята председателят на БХРА.

Третата предложена мярка от БХРА е да се отдели част от бюджета за национална реклама за покриване на поне 50 на сто от цената на издаваните входящи визи за основни пазари, както и да се въведат онлайн процедури, обясни Щерев.

Според него тези три мерки биха имали незабавен ефект и биха довели до ръст в броя на пристигащите у нас гости, докато харчените за рекламни клипове и кампании в чужбина средства имат неясни, неизмерими и недоказани ползи.

Споделяне

Още от Бизнес